L
Lambo
Nu är det snart dags för debuten (ok, det var 3 år sen sist!), ridningen funkar bra och hästen är redo, men inte jag! Vet att man kan tävla lättklass i ylletröja och gummistövlar om man vill. Men har pengar undansparade sedan skatteåterbäringen, så lutar åt att jag köper in lite nya fina tävlingskläder! Problemet är dock min rumpa! Den är förstor, stl 46 kan jag glömma i ridbyxor. Ni med större rumpor var har ni hittat era skoridbyxor (helst i cream eller annan ljus gångbar färg)? Har mellan 44 och 46 i vanliga kläder (byxor), är 170cm lång och väger ca 75kg. Hittar inget som passar! Senast jag red på banan så vägde jag 10 kilo mindre...(HJÄLP vad har hänt!!)
Sen undrar jag om man måste ha jodphursskor till skoridbyxor, går det inte på något vis att tävla med andra ridskor? Kollar domarna detta jättenoga? Har ett par svarta knytskor från Mountain Horse som är jättesköna och stadiga i stigbygel, får inte alls samma grepp i stigbygeln med mina läder jodphursskor.
Funderar i nuläget på brunt eller vinrött (kavaj och hjälm) är detta ok?!
vad har ni på er när ni tävlar?
Sen undrar jag om man måste ha jodphursskor till skoridbyxor, går det inte på något vis att tävla med andra ridskor? Kollar domarna detta jättenoga? Har ett par svarta knytskor från Mountain Horse som är jättesköna och stadiga i stigbygel, får inte alls samma grepp i stigbygeln med mina läder jodphursskor.
Funderar i nuläget på brunt eller vinrött (kavaj och hjälm) är detta ok?!
vad har ni på er när ni tävlar?