Tävlingsklädd.

H

hoppsan

Ni som tävlar dressyr vad har ni för tävlingskläder ?Vilket märke/namn på kläder/stövlar.Jag har en tendens till att köpa billigare utrustning.Men efter ett tag så är jag inte nöjd med dem. :(

Jag har en Pikeur dressyrkavaj, mountainhorse sportive high rider stövlar, eurosstar ridbyxor, victor hugo hjälm. equline skjortbröst . :) / :banana:

Pikeur frack samt kavaj, Pikeurridbyxor, Kyra plastrong och hatt från Horka.

Svart kavaj från B*rjes, ridstövlar, knäskodda vita ridbyxor från B*rjes, vit polotröja, vita ridhanskar och hjälm. :p :)

Jag har Victor hugo dressyr kavaj, mountin horse ridbyxor, Olympic hjälm (billig men snygg!), soubirac stövlar, Isabell Werth handskar och Pessoa sporrar. :)

Jag har Victor Hugo dressyr kavaj, vanlig vit skjorta med slips, Euro Star vita ridbyxor, Rectiligne New Dressage stövlar (till salu) och Isabell Werth handskar.

Kavajen är jag inte säker på vad det är för märke, kan det heta Kentucky? :confused: Ingen aning faktiskt... Men fin är den :)
Ridbyxorna är Carlscrona eller Victor Hugo. Har en blå/vit-randig skjorta om vintrarna och en vit, kortärmad skjorna på sommaren. Ett jättesött skjortbröst/plastrong som jag har fått av min brors fru, den är vit med små, små blanka stjärnor, syns knappt men huu så fint den är!
Handskarna är olika varje gång för jag slavar alltid bort dem :o :p Stövlarna är Petrie, skönare stövlar får man leta efter :love:
Och så hjälmen, Charles Owen Showhat heter den har jag för mig, satans snygg om du frågar mig :)
Så ser jag ut på tävling fast med annan kavaj...

jag har voktor hugo javaj (marinblå), charles owen showhat (blå), jacksonm ridbyxor (vita), mountainhorseskjorta med plastrong, cavallo piaff stövlar, rsl handskar (cremefärgade), sporrar

Pikeur kavaj, Pikeur skjorta, Mountain horse ridbyxor, ProRider handskar, Petrie ridstövlar, Hansbo hjälm. Och på fredag får jag min hatt! En Christy.

Ser ut så här

Är inte det en ponny :confused:

Nu skall inte jag klaga men varför måste håret hänga och slänga så där :o Det ser så otroligt slarvigt ut.

Stackars Darbhanga, jag har också bråkat med henne om håret... ;)

Vad gäller mina kläder så var jag ju förstås pank som alltid... Ridbyxor från Hööks, kavaj och skjorta från Börjes. Det vore roligt med något finare, men så länge man rider lc/lb lokalt så duger det gott. Får jag slantar över så kanske jag byter upp mig nu när vi avancerat lite (la är obegripligt avancerat för mig! :p) Skjortan är faktiskt inte så skön. Soubirac stövlar och Wembley hjälm. Handskar av något märke som jag inte kommer ihåg. Och hårnät... :D

Pikuer frack, pikuer ridbyxor, könig ridstövlar, roekllight handskar,. Vet ej märke på skjortbröst och hatt. Kavajen köpte jag på rea för ca. 15 år sen. Har tänkt köpa ny kavaj men när jag stått där i provrummet så har jag insett att min "billiga" kavaj är minst lika snygg som Pikuers.

BlåPikeur kavaj.. Pikeur ridbyxor.. Vit Cavalloskjorta.. Cavallo Piaffe stövlar.. Sen vita läderhandskar kommer inte ihåg märket bara börjar på R tror jag!

Jo, maxad d ungefär. Men han har aldrig gått som ponny eller varit i närheten av en mätman. Har haft storhästlicens i hela sitt liv, tävlad tom Msv. Och jag är inte så stor själv plus gillar inte stora hästar så jag rider honom.

Håret är så där därför att fläta är så fult (hänger rakt ut som ett streck i alla gångarter snabbare än skritt ju) och dessutom får jag huvudvärk av det för hjälmen blir för trång då. Och hårnät är en mardröm med mitt långa tjocka hår, hälften åker ut efter halva programmet och då ser det etter värre ut. Men jag antar att jag måste göra en ny plan om jag ska ha hatten på lördag. Ska höra med min kompis S som verkar ha en hel del ess i bakfickan när det gäller frisyrer, hon lyckades ju tom knoppa Welanos tjocka man snyggt.

Och hårnät är en mardröm med mitt långa tjocka hår

Den mardrömmen hade jag mer än gärna stått ut med :D
Men en fläta som man rullar/viker i hop bak med något band om :idea:
Det har jag sett många som har långt hår ha.

kavaj-nåt billigt skräp :p
skjorta-märkeslös...vill ha Kyra-skjorta :love:
stövlar-Petrie :love:
handskar-vita kyra
byxor- vita CRW från hööks

Sv: Re: Tävlingsklädd.

Kavaj - victor hugo
Sjortbröst - victor hugo
stövlar - rectiligne
vita ridbyxor - mountain horse
handskar - svarta skinn, inget märke
hjälm - euro-lite
:)

Sv: Tävlingsklädd.

Jag har Pikeur kavaj, Pikeur Ridbyxor, Röckel handskar, horka hatt eller källqvist hjälm, Cavallo stövlar.

Sv: Tävlingsklädd.

Kavaj(er) Victor Hugo
Frack Shires
Hjälm Champion Showring
Hatt Christy´s
Plastrong Elton? (eller hmm jag har ingen aning om om märket heter så :p)
Handskar Musto
Stövlar Cavallo

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
597
Senast: Mli
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: MJLee
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka