Tävlingsklädd när det inte ens är tävling

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lisa_uk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 105
L

Lisa_uk

Är jag ensam om att ofta är tävlingsklädd fast jag inte tävlar den dagen. Är ett bra sätt att bli van vid kläderna och så är det snyggt :)

Ett annat som är snyggt är vinröd kavaj. Det sticker ut lite en traditionella som mörkblå och svart ;)

Sv: Tävlingsklädd när det inte ens är tävling

Skulle inte vara det. Skulle bara kännas fånigt..

Alltid kul att se folk som är ordentligt uppklädda i stallet, fortsätt så du :) , själv håller jag mig nog till lite mer diskreta och mörka färger, ia varje fall dagar då det är extra mycket stalljobb.
Jag kan ju lova att efter en dag med mockning av x boxar, fixa hö och vatten i hagen, utsläpp av samtliga, blanda foder, sopa, rykta, rida,(ramla av-sällan :D ), insläpp, sopa lite till, kratta utanför stallet, byta vatten i box...ja listan kan göras lång...
Hursomhelst skulle mina vita ridbyxor inte ens gå att få vita genom att beka i klorin igen! ;) :D :angel:

Sen kan inte alla vara lika otursförföljda och klumpiga som jag :) :rofl:

he he skrev lite fel där tror jag.
När man är i stallet så har man nog inte så fina kläder på.
Tråkigt att behöva tvätta och det hela tiden.
Men jag använder mina tävlingskläder ibland även när det inte är någon tävling just som jag skrev innan för att jag ska bli van vid kläderna.

kanske är lite knäpp endå :rofl:

Varit här sedan ett bra tag men har bara läst mycket på forumet så detta är ju mitt första inlägg.

Väldigt gulliga hästar och ponny det finns.
Sedan är det ju alltid trevligt med stora fina bilder som ni visar upp.

Det får mej att tänka på en som satt i full tävlingsmundering (inget fel i det) på Mc Donalds men MED HJÄLMEN PÅ SEJ...... :banana:

Ja, man har ju olika åsikter. Själv gillar jag mig att klä mig 'snyggt' alltså för att vara stallklädd då. Matchar ridbyxor, tröjor, jackor framför och till viss mån med hästens utrustning också. Kanske inte alltid när jag mockar skit och gör sånna saker då men däremot när jag rider. För framför allt klär jag mig praktiskt.

Men jag skulle nog inte utsätta mina tävlingskläder för vardagsridning eftersom jag är rädd om dessa och använder dem när de behövs. Känns liksom lite 'extra' på något sätt då med alla kläderna som hör till och jag blir alltid extra nervös med kavajen osv. på mig. :D

Så jag tycker nog att det skulle vara rätt meningslöst att springa runt eller rida i kavaj och vita ridbyxor till vardags. Däremot tycker jag att det ser mer prydligt och propert ut om man matchar ridbyxor och tröjor osv. Det är alltid kul! :)

*knapp lan*
Det enda i tavlingskladers vag jag har anvant vid annat at just da jag tavlar ar nar jag kopte nya ridstovlar och gick in dem. Det gick verkligen inte att varken ga eller rida i dem, men nu ar de jatteskona, da jag spenderade ca 1 vecka med dem pa hemma (och aven till affaren en gang, men da hade jag vanliga marinbla ridbyxor pa mej, sa jag sag inte helt galen ut).

ehh...ja det är du nog ensam om......:crazy:

Jag skiter fullständigt i vad jag har på mig i stallet, bara det är bekvämt och funkar att rida i. Sen på tävling är det ju en dresscode så där får man lov att klä upp sig! Även bland folk om man har lite sviktande självkänsla vissa dagar, vill inte visa sig i vad som helst med risk för att bli nedtittad :angel:.

Jag förstår om du vill gå in dina saker, och känna dig lite extra fin då och då i och för sig :)

Det känns rätt ovanligt. Jag har aldrig gjort det eller sett nån annan som gjort det heller.

Grevinnan skrev:
Det får mej att tänka på en som satt i full tävlingsmundering (inget fel i det) på Mc Donalds men MED HJÄLMEN PÅ SEJ...... :banana:

:rofl:

Hon kanske var rädd att trilla av stolen och slå sig i huvudet?

Hoho, jag har aldrig tävlat men hade jag gjort det hade mina tävlingskläder nog inte överlevt 10 minuter i stallet.
Jag blir döskitig när jag är där! :eek:
Torkar typ alltid händerna på byxorna, det går av sig självt.. :o :p
Sist hade jag svarta sträck av jord i pannan (pållan hade ju rullat sig, närkontakt ni vet) :D

Nu tävlar ju inte jag dressyr eller hoppning, utan distans, så kavaj rider jag inte omkring i. Tävlingskläderna rider jag ofta i för att veta att de inte skaver och hitta det som är lagom varmt. På tävling måste det fungera perfekt med kläderna för att undvika skavsår. Visst skall du klä upp dig om du vill! Skitsnyggt!

Grevinnan skrev:

:rofl: :)

En liten OT
Har sätt att Vinröd kavaj är inte så vanligt.
De flesta jag har sätt har antingen mörkblå eller svart kavaj på sig.
En del har även grön kavaj och det tycker jag också är snyggt för den delen.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Stora canvasburar