Tävlingshästar på gräs?

Sv: Tävlingshästar på gräs?

Våra går på gräs, dock ej bete och vi drar inte eg ner på nåt , mer än att dom inte vill ha så mycket hör som vanligt ..men det är fri tillgång ändå..ibland får dom vara ute nån/några nätter , men aldrig mer än 2 nätter på rad och inte två nätter innan start

298573_2270180283770_1526504432_2389098_320387_n.jpg

..såhär ungefär...stora hagar men ganska mycket hästar så det blir aldrig för mycket gräs

Senast ändrad:

min ska gå på dygnet runt bete och tränas samtidigt. När det finns gott om bete får hon kraftfoder de dagar jag tar in och tränar henne. Om det blir tävling under betet så tar jag nog in henne en natt innan och ger kraftfoder ett par dagar i rad innan även om hon inte körs varje.

När betet börjar magra av så kommer de få kraftfoder 1 ggn per dag. Sedan 2 ggr per dag + stödutfodring med hö när det börjar behövas.

Mina hästar går på bete nu fast ingen är direkt i tävlingskondition nu. När dom tävlar så får dom vara inne 3-4nätter innan start.
Kraftfoder får dom på morgonen när jag tar in dom för att köra dom och sen får dom även lite extra havre på kvällen när jag tittar till dom. Dom får äta hö inne i boxen när dom står inne på fm.

Liknande trådar

Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
581
Senast: Hello
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Att släppa hästen på bete kan kännas underbart, men det kan också bli stressfullt. Kan den äta hur mycket gräs som helst? Tänk om den...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka