tävlingsgrooming

Sv: tävlingsgrooming

Det beror ju naturligtvis på vilken nivå på tävling det gäller också!
Nu menar jag rasshower, på mindre tävlingar behöver man naturligtvis inte klippa!

*KL*

vilken sorts krita har ni? jag har bara tvättat med "whitening schampoo"

är Höök´s hood bra? eller något annat märke ni rekomenderar?

vad tycker ni min häst ska ha för frissa?
hittade bara en biold där man kan SE håret.. har bara bilder från hans andra sida.....
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/spider2006/BejbAgusti3.jpg
det är något längre nu, och tillräckligt tunt för att kunna göra snygga dressyrknoppar ;)

främst så tävlar jag Trail och WR

Dialonpuder (babypuder)
Tvättar med grumme grönsåpa, gör det vita vitt, och är billigt...
:banana:

Frisyren beror ju på vad du ska göra, vilken klass du ska rida/visa? Men för Trail o WR (bla) tycker jag det är snyggt att banda manen. inte knoppa alltså.... men då bör den klippas av en handsbredd kort ungefär. Vill man inte det och inte tävlar på högsta nivå "typ" kan man ju göra flätor rakt ner om man kan fläta snyggt, eller en lång fläta längs med mankammen men det gör sig inte så bra om det är en ridklass. Jag hade definitivt röstat på bandning i ditt fall! Men som sagt då måste du klippa av manen...
Fin häst!

Jag använder också babypuder. Efter jag har tvättat med vitschampo.

Hööks hood fungerar jättebra om det är rätt storlek. Man brukar vilja ha en i lycra och helst med blixtlås, det är lättast! Sen är det givetvis olika kvalitét på hoodar som allt annat, men använder man den inte så fasligt ofta kan man lika gärna köpa Hööks. Viktigt är dock att den sitter tight och bra!

hm... strl full borde väl passa? den e i lycra och har dragkedja ;)

jag tror att han får fortsätta vara naturell :D
manen vill jag ha lång så han kan vifta bort flugor ( hur man än gör på somrarna får han stora sår av myggen)

Jag har den förra hooden hööks hade. Den som är blå, röd och vit. Den har väldigt konstig passform. De säljer en svart nu som kanske passar bättre???

Senast ändrad:

du har en "liten" häst va? var den "pösig"?

min är närmare 170cm med "normallång" hals för sin storlek....

Njaa..jag tyckte mer att den satt konstigt på. Hålen för öron och ögon var lixom inte riktigt på rätt ställe...:crazy:

Testade med att dubbla snodden och det blev mycket bättre!!:) Får se hur de ser ut i morgonbitti och om jag kan få dem att hålla hela helgen.:smirk:

*KL*
jag puttar upp den här tråden och hör ifall det verkligen inte finns någon mer som har bilder på groomade pållar?

nu har det ju varit lite tävlingar också så det kanske finns bilder från dessa? :bump:

se till så att hästarna inte blir överstylade, naturligt är bäst...
bara hästen är riktigt ren och glansig så funkar det mesta, man kan banda manen eller göra fisknät

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den giftiga växten stånds sprider sig på Öland. Om en häst får i sig växten blir den långsamt sämre – och utgången är ofta dödlig. –...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Pira som tävlar i ett tandemlopp mitt under pågående musikfestival? Det är lite av vad som kan väntas av Way out wests nysatsning...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Cavallo
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: Bubbles
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka