Tävlingsfrisyr till häst med halv man

danilo

Trådstartare
Någon som med lite kreativitet kan ge tips på vilken frilla jag kan fixa till min häst? Snart är det tävling igen, och sen i våras har hon den ökända "halvhals-täckes-frisyren", alltså att nedre delen av manen är mycket tunnare och för att halstäcket har skavt av manen där. :o

Hittills har jag haft fiskbensmönster, men det börjar bli lite tjatigt. Jag vill helst inte få hennes hals att se tjockare ut, så ardennerfläta känns inte så aktuellt det heller. Någon som har några idéer? :crazy:

Sv: Tävlingsfrisyr till häst med halv man

Frisera ner till pleasureman! Mycket snyggare än att manen ser ful och tunn ut.:)

ja det kanske är bättre... men exakt vad är pleasureman? bandad? eller menar du längden?

och hur gör jag för att få bäst resultat? rycker? hon har tjock man (där det finns någon :angel:), hon är hälften irish cob så det var tänk att hon skulle få lång man, innan hon fick skav i somras. :mad:

Jag tar lite på din tråd, hur gör man en ponny/islands-man tävlingsfin?

Den är tjock, ca 1,5dm lång och står åt ALLA håll? På bilden ligger den mesta manen på andra sidan men en del står ju rakt upp också... :grin:

mani.jpg

Jag kikade efter ett foto på datorn men jag hade bara från tiden innan skavet, och då var manen så fin så :). Men nu har jag helt sonika klippt av, och sen trimmat topparna så att det inte är helt rakt. Jag kanske kan ta ett foto på det i alla fall och visa...

Och då är min tanke att banda manen till nästa helg, det har jag aldrig gjort förut så det blir spännande! :laugh:

Kan inte folk lägga upp massa olika western frisyrer på sina hästar :D Jag har ingen aning om hur en bandad frisyr ser ut :) Vore kul o se massa tips

Längden tänkte jag på men det är fint att banda så gör både och :)

Jag tycker att det blir bäst resultat om man rycker. Blir ofta ojämnt och hackigt om man klipper manen. Hoppas det blir fint :)

Jag brukar banda manen på min, men har tyvärr lite dåligt med bilder på det.

Pann luggen ögr jag i tre toffsar typ.
31469134.jpg

Resten från sidan.. tyvärr inte långt ifrån..
31469146.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka