Tävlingsdebuten avklarad!!! =D

Snobben

Trådstartare
I helgen var vi med i vår första agility tävling, en inofficiell hopp & agilityklass!:bump:
Har bara tränat ett år knappt, så var väldigt nervöst att tävla klass 2 banor med dom som ska vara med i SM strax!:crazy:
Men det gick Superbra!!!:laugh:
Vi kom femma i hoppklassen :banana: där hälften tror jag blev diskade & på 13:e plats i agilityklassen! (23 starter i varje klass)
Supernöjd med mitt busfrö!!!:love::bump::love:

Sv: Tävlingsdebuten avklarad!!! =D

Vad roligt, Grattis! När är det dags att börja jaga pinnar officiellt?

Tack!!!:bow::bow::bow:
(kom på att det bara är ett halvår vi tränat:D)

Nästa helg igen, 8 juni är det tänkt vi ska ut på vår första officiella tävling!!:bump:

hoppklass?? vad är det?? är det en klass då dom bara hoppar hinder??:confused: skulle vara skitkul att ställa upp i en sån klass:bow:

hoppklass?? vad är det?? är det en klass då dom bara hoppar hinder??:confused: skulle vara skitkul att ställa upp i en sån klass:bow:

I hoppklass ingår hopphinder, tunnlar och slalom. I agilityklass är även balanshindren med dvs A-hinder, balansbom och gungbräda.

Aj då... jag som trodde min drömsport dykt upp. tunnlar är enkla men slalomen blir både vovve och jag snurriga :P

Grattis! :D

Jag ska oxå debutera snart, 6 juni :p Fast bara i hoppklass:) Jätte nervös eftersom min vovve gärna tar ett ärevarv ibland:angel:

Tack!:)

Lycka till på din tävlingsdebut! Är det officiell tävling?

Mycket man ska lära sig & vovven & ha i huvudet, men kul är det!:D
(om man bara inte blev så nervös innan;))

Hoppklass är ju lite lättare, me ändå mycket & tänka på:)

Japp, en officiell :p Vi var på en träningstävling i helgen och då tog hon alla hindren rätt och stannade på banan:banana:

Hur gick det på din officiella tävling?

Vi var med på vår allra första officiella tävling 8 juni, tre klasser i hetta:cool:

I den första diskade vi oss, misstag & blev ett hopp tillbaka över samma hinder, attans!:crazy:

I agilityklassen blev det en kanonrunda!:laugh:
Fick 5 fel, vet inte varför riktigt, trodde vi rev men var för något annat:confused: men gick kanon iaf!:)

I sista klassen fick vi två rivningar, han kom fel på hindret, men så fick vi ju hoppa medium & har tränat på small innan..

Jättenöjd!:D Blev 6:a(av 32) & 12:a(av 22)-snabbaste tiden där men 10 fel;)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som rubriken lyder så har jag och min lillskrutt "äntligen" kvalat till SM :bump::banana:. Knep sista Sm-pinnen i Rättvik i helgen...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 347
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka