Tävlingsdebut spikad

F

Fjunet

Jag tänkte ivarjefall testa det här med att tävla inom körning, så jag har därför tänkt anmäla mig till en träningstävling den 13 mars 2006. Har en massa småsaker som ska fixas innan dock, t.ex grönt kort :o, träna hästen med två personer i vagnen, chafför osv. Hoppas att jag hinner få allt klart i tid.

Någon annan som tänker ta steget ut i tävlingsvärlden?

Sv: Tävlingsdebut spikad

Njae... Hade väl planer på att KANSKE starta i någon liten tävling men jag tror inte att det blir så ändå. Varken jag eller häst är tillräckligt duktiga.

Ohh, vad roligt! :) Jag kanske oxå ställer upp någon gång-om jag vågar! Klubben här arrangerar ganska mycket små klubbtävlingar eller vad man ska kalla det. Mest precision och dressyr då.
Vart ska premiären gå av stapeln?

Jag har ju tävlat tidigare men det blir nåt nytt för hästen! Det blir mest miljöträning till att början med.

Djurjouren skrev:
Låter kul!!!! Vad tävlar man i med såna små? Kör mellan koner och sånt eller vad?

Du ska köra mellan koner, ja. I detta fallet är det en slalomtävling :) Du ska inte välta ner bollarna från konerna och så går det på tid.
http://www.astorprf.nu/index.html Här har det funnits bilder på de senaste tävlingsdagarna, men de är borta. Lägger in länken ändå.

Aha, det är kul!!!!! Har faktiskt vunnit en sån tävling en gång med en travare :-) som aldrig hade gjort nått sånt tidigare.Han knäppte alla fina halvblod på nosen han. _)
Lycka till!!!!!

Min ponny ska möta ett halvblod på 180 cm, så mycket vet jag iallafall. Gissa om han kommer vinna på tid! :p Ett travsteg för honom är ju tre för min ponny. Men jag gör det mest för att få tävlingsvana.

Nej, jag bor i Helsingborg. Hästen står i Mörarp.

Du då?

Fjunet skrev:
Nej, jag bor i Helsingborg. Hästen står i Mörarp.

Du då?

Bor i Åstorp. Har hästen på en gård precis intill ridhusen. Jätteskönt när man ska träna. Bara till å sela/sadla och traska dit på mindre än 5 min! :D Skönt å slippa lasta å hela den biten. :bump:

Ska du ha kvar hästen i Mörarp eller flytta ut den till Åstorp?

Hade du tänkt vara med på de kollektiva träningarna på måndagar eller, för Ann-Christine?

Alltid kul med lite nytt folk! :)

Det lät väldigt skönt :)
Nej, hästen stannar där han står nu.
Kan inte vara med på några träningar eftersom jag inte har körkort.

Aha!
Det var ju lite tråkigt! Inga snälla föräldrar som kör då! :angel:
Alltid lite extra krångel ju om man ska transportera både häst och vagn! Det tar ju lite plats!

Välkommen till oss då nästa år! Själv har jag en inkörd häst, men hon är dräcktig just nu, tänkte kanske börja träna med henne för tränarna nere i ridhuset och kanske tävla någon liten tävling, men igentligen är hon hopphäst.

Ja, just de ja! :o Glömde ju:

Välkommen till oss! :D :banana:

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 371
Senast: Ingela_S
·
Körning Som det står i rubriken, hur bär man sig åt för att börja tävla i körning? Jag har ett russto på 13 år som har tävlat trav sedan...
Svar
16
· Visningar
1 317
Körning Tjo! Detta är en tråd för dom som kanske vill börja tävla lite framtiden! Här kan dom som vet något om tävlingar och tävlar själv...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 244
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18