Tävlingsdebut med 4åring nästa helg!!!

Sanette

Trådstartare
Nästa helg ska jag rida min 4åring i hans första dressyrtävling! Han har tidigare i år gått några hopptävlingar med bra resultat.
Men nu är jag sugen på att satsa på dressyren med honom då han rör sig väldigt bra! Nu har jag lite frågor till er här ute på buke: Vi ska rida LC:2 vad bör man tänka på speciellt i detta program? Ni som redan har varit ute och tävlat dressyr med era 4 åringar i år, hur har det gått? Har domarna översende med vissa saker när det gäller så unga hästar? Min häst som är ett halvblod går ganska stadigt iform och har lätt för att länga och korta sig här hemma i alla fall. Får man lov att tävla med ett pannband med fyra rader swarovski stenar som glittrar ganska mycket?
Imorgon får jag hem min dressyrsadel, en Bates caprilli!:bump:
Bild på min häst kommer inom kort!
Mycket tacksam för svar!:bow:

Sv: Tävlingsdebut med 4åring nästa helg!!!

Tävlade med min 4åring för någon vecka sedan på hans första tävling överhuvudtaget. Han fick 67,5%. Tyckte inte att dommarna var snällare mot oss än någon annan. Man får ha det pannbandet som du frågade om.

Sv: Tävlingsdebut med 4åring nästa helg!!!

Jag har varit ute 2 gånger i år med min 4-åring. En LC:1 och en LC:2. Första tävlingen levde han rövare och bockade runt :p Andra gick han toppen på framridningen för att sen total dö inne på banan och tyckte allt skulle gå i skritt :rofl: Första fick vi 51% och kom sist, men vi bjöd domaren på ett gott skratt. Andra fick vi typ 47% och hade två efter oss. Jag är nöjd trots detta då jag bara se det som träning på en så ung häst.

Min häst hade gjort några hoppstarter innan detta med bra resultat. Dock har han mkt humör och egna ideer. Allt kan hända när dom är så små :)

Lycka till och se det som en kul grej!

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag har ett litet dilemma. Jag har en unghäst på 5 år. Han har gått på lösdrift sedan jag köpte honom för 3 år sedan. Innan dess stod...
2
Svar
29
· Visningar
3 415
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka