Tävlingsdags snart! =)

P

piggis_83

Tänkte kolla in lite nya snygga plagg till tävlingssäsongen, så nu vill jag ha en massa tips!

Jag VILL iaf köpa ny hjälm, tävlingsskjorta, kavaj o nya stövlar :D

Har en GPA-hjälm men tycker inte den passar på dressyrtävlingar, så jag har kollat på Whitaker-hjälmen. MEN har dom gjort om den eller hur är det? Gillade den i sammet, med läderband. Finns den kvar att köpa?

Stövar: Har kollat på Sarm Hippiques stövlar. Väldigt mjuka i lädret o sjukt sköna! Så det blir kanske såna.... Kostade ca 4000 tror jag. Ska sälja de stövlarna jag har (gillar inte dom!) Eller några andra förslag i samma prisklass?

Kavaj: Har nog tänkt mig en mörkblå med guld på. Mörkblå vill jag nog ha iaf. Passar bäst till dressyren tkr jag. Vill inte ha svart. Har kikat lite på Kingslands, typ nån grå med rött på kragen. Oxå väldigt snygg.... Här är jag väldigt öppen för förslag :D

Lägg gärna in bilder, priser o länka till affärer där man kan köpa!

Sv: Tävlingsdags snart! =)

Om jag har rätt för mig så har Owen en annan hjälm som ser nästan lika dan ut som JW. Tror den heter wellington.
Finns några som har kvar gamla JWn också men inte så vanlig som förr.

Stövlar tycker jag du ska kolla på fler alternativ. Vilka är förresten mest inne i dressyr? De ksa väl vara högre på utsidan då och rundare tå, eller det var förr???

Kavaj ska du ha marinblå om du köper blå hjälm. Annars får dui ha grå kavaj o svart hjälm... Där måste du nog bestämma först. En grå JW är inte snygg...

Kul att du ska komma igång förresten. Tyvärr lär vi inte ses ändå!

Hej! Varför lär vi inte ses då? Inte på dressyrtävlingarna, men på hopptävlingarna väl?
Tänkte ta en tripp ner till din lilla "favvo-affär" snart, var så längesen jag var där! Kanske kan shoppa loss tillsammans?! ;)
Kollade på henrikssons nu o där finns den "gamla" JW-hjälmen kvar verkar det som. Kanske inte finns i alla stl.
Jag tror det får bli blå hjälm o kavaj. Tkr det är snyggare med blå hjälm än svart :D

Jag vet inte hur mycket tid det blir till mina hopptävlingar i år... Just nu står hästen. Till våren drar mitt stallbygge igång hoppas jag:)
Men jag kan säkert inte hålla mig ändå;)
Jag var i favvoaffären häromdagen. Inte ngn speciell rea nu iaf- kanske kommer lite senare. Det enda min häst behöver just nu är ett BOTtäcke... -låsning i ryggen...

jag har Sarm Hippique stövlar, de är jätte sköna, och snygga :D

Equipage kavaj:d Jag köpte en för ett par dager sedan. Marinblå, och sen var den lite längre!
Kanske passar bra till dressyren, fast jag hoppar.. men ändå:p

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
798
Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Louiisee
·
IT & mobiler Jag tillhör stenåldersmänniskorna när det gäller musikutrustning. I mitt hem finns en stereo från 1988 - en Yamaha som var tokdyr då...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: Snubbelfot
·
Hemmet Tänkte först vara anonym, då inte så många vet att vi är i flyttankar. Men de jag känner på buke ber jag bara att inte nämna ngt på...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 637
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar