Tävlings Reglar

Sv: Tävlings Reglar

Är det bara nått jag har fått för mig men är det inte att ponnyryttare måste gå ut.Hästryttare får däremot sitta upp om så önskas eller de kanske har ändrats sedan jag tog mitt gröna kort för 2 år sedan?:)

*kl*

Jag tycker inte att det är någon dålig regel. Jag har ramlat av på en p&j vid en vägran en gång, och då fick jag snällt lämna banan. Satt upp utanför och hoppade ett par språng på framhoppningsbanan och sedan åkte vi hem. Inte mer med det, himla smidigt och så länge man får hoppa på framhoppningsbanan om man vill tycker jag bara att det är bra. Jag blev erbjuden omstart då också eftersom klasserna hade gått fortare än väntat och de hade alltså tid att ta in en extra ritt emellan, men jag tackade nej. Anledningen var att hästen normalt inte vägrar, det var sjukt dålig belysning i ridhuset (konstiga skuggor) samt andra saker som gjorde att hon helt klart inte trivdes där inne. Kändes bara elakt att tvinga henne.

Det är heller inte tillåtet att gå in på framhoppningen och ta några hinder efter avklarad klass.

Okej, på den tiden var det det. Men det var också många år sedan. :p Omstart är ju heller inte tillåtet längre, men det var det uppenbarligen också då.

Det är heller inte tillåtet att gå in på framhoppningen och ta några hinder efter avklarad klass.

inte?

Var står det?

Jag trilla av på Botkyrka - hoppade ett räcke på framhoppningen...
Vägrade ut mig på första hindret i andra klassen på RRKK, frågade om jag fick hoppa ett hinder på framhoppningen - helt ok (de var så få ekipage där inne).

Men häst är ute på sin första säsong å vi tränar såklart hemma, men tävlingsmomentet måste ju oxå tränas.
Jag vill inte åka hem med en krash varken för hennes eller min skull. Sen behöver man inte bränna av en stor oxer, ett sänkt räcke funkar fint för min del :)

Kanske det beror på hur trångt det är på framhoppningen (känner inte till era TR). Det är ju inte meningen att folk som redan hopppat banan ska komma och störa de som värmer upp? Om det är bra med utrymme på framhoppningen stör det dock knappast nån.

Är det bara nått jag har fått för mig men är det inte att ponnyryttare måste gå ut.Hästryttare får däremot sitta upp om så önskas eller de kanske har ändrats sedan jag tog mitt gröna kort för 2 år sedan?:)

I TR står inget om att det bara gäller ponnyryttare. Kolla TR-citat i början av tråden :)

Jo, det tror jag nog man får. Min kompis gjorde det efter att hon hade stannat ut sig. Ingen som sa till henne att man inte fick göra det.

En kompis till oss blev tillsagd av överdomaren efter att hon gått in på framhoppningen igen efter att ha vägrat ut sej inne på banan.
Egentligen var tävlingen slut och inga andra var där inne just då så jag tycker det var lite onödigt....

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 400
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar