Tävlings längtan 2011..

cress

Trådstartare
Oj vad Jag längtar till att få börja tävla 2011..

Men Jag är säkert inte ensam om att längta.. Vad har du för mål på tävlings året?

Själv ska jag tävla för första gången,lättklass.. Mitt mål är att ha en förberedd häst och att inte komma sist.. :banana:

Sv: Tävlings längtan 2011..

Jag har rätt höga mål. Längta till tävlingarna.
Vi starta redan den 5 Feb med Istölten i Fredrikshamn- DK
Sen har jag 3 hästar som är kvalade och anmäld till Worldcupen i Odense.
Sen lite småkval. Ska försöka försvara min titel i T2 på Flyinge Ishäst och sen är det SM och där är A-final målet (jag kom 3:a i T2 med min Dád men hon är till salu nu så vi få se). Har 2 hästar kvalade och hoppas kvala 2 till.

Jag ska också tävla lättklass.
Var på en tävling i höstas och det gick helt okej med tanke på att det var första gången.
Mitt mål är minst en rosett iaf, sen får vi se om vi kanske testar öppen klass, (om vi är mogna för det)
mitt sto ska iväg drygt 3 månader på träning inför visning också

Trådkap och passar på att fråga om tävlingshierarkin inom Islandstävlingar;

Vad är det för skillnad på öppen klass och lätt klass? Och vad heter det sedan uppåt?

VIsserligen ska jag bara tävla i inofficiella och kanske ngn officiell klubbtävling med min grispassare men det vore ju roligt att ha lite koll :angel:

Öppen klass är indelat i olika klasser A, B och C klass.
I C-klass får alla starta. Därifrån kan du kvala upp i A eller B klass beroende på vad för uttagningspoäng du får. (Dessa siffror, som är olika för varje gren och vilken klass (ungdom/vuxen) man rider, tror jag finns i svenska tillägget på SIFs hemsida)
Från A-klass, som innebär att man rider själv på banan och "får göra sitt egna program" kan man kvala in till exempelvis SM.

Lätt klass är just lätt klass, du kan inte kvala i lätt klass.

Jag längtar också som tusan!! :bump:

Jag har inte så högtflygande mål, vill mest komma in i det och testa hästen. Det var 5 år sedan jag tävlade sist, så jag vill helt enkelt testa på det igen!

Målet med hästen är att testa igenom honom ordentligt, ha koll och kontroll och bara ta oss igen ett program snyggt. Poäng bryr jag mig inte om, vill bara vara nöjd med ritten och prestera något som jag tycker är bra för oss.

Känner jag att det funkar och vi båda tycker det är kul kan jag gärna tänka mig att starta några gånger och komma igång med tävlandet :)

Ska börja tävla en av min chefs hästar :D Planen är väl att komma ut på lite småtävlingar nu i Danmark (bor där) och sen rida Flyinge Ishest, mellanklassen då. OM det går bra.

Sen är min chef anmäld till World Cup i Odense, och ska också rida Flyinge Ishest. Blir en del i Tyskland också och hoppas hon kan kvala till VM i augusti. Så ajg hoppas jag iallafall får följa med på en del :D

Ja, jag kan då fortfarande inte fatta hur ni törs rida snabbare än skritt på is... :crazy: Fy fasen så läskigt!!!

Så, nu när ni vet det kan ni återgå till er diskussion :angel:

Ja, jag kan då fortfarande inte fatta hur ni törs rida snabbare än skritt på is... :crazy: Fy fasen så läskigt!!!

Så, nu när ni vet det kan ni återgå till er diskussion :angel:

De magiska hjälpmedlet heter isbrodd och då konformade som är 2 cm långa och så 4 i varje hov + issömmar

Mitt första mål är takturs istölt :) ..
Sen blir det några tävlingar i Maj som Jag är sugen att åka på..

Jag hoppas även att det ska gå bra för min andra häst som ska tävlas av min medryttare.. Även hon längtar till istölten, årets för oss första tävling :)

Jag vill tävla någon lätt fyrgång med Draumur till hösten bara för att testa, och eventuellt någon firmakeppni tidigare om han känns mogen :laugh:
Hoppas även att Prins ska bli frisk så jag kan sätta igång honom :crazy:

Jag längtar riktigt mycket!
Håller på o ta fram passen lite på min Blesa som egentligen är till salu, så blir hon inte såld ska jag nog tävla femgång på henne. Hon har väldigt enkelt för passen, o känns som att hon kan bli bra så det ska bli riktigt roligt :D
Sedan tror jag att jag ska sno min mammas fyrgångare o tävla fyrgång på honom. Bara för att jag älskar att tävla o mamma inte vill tävla ;D

Kommer bli skitkul!

Kan ju passa på att skriva om mitt mål i år ! :)

Först och främst ska Skuggi och jag gå klart i skolan, men vi ska försöka oss ut på nationella tävlingar och prova rida mer i a-klass. Jag har gjort det 1 gång, då var jag så galet nervös och spänd, hästen arg och trött (detta var precis innan han ställdes av i 1 månad) och det gick bara... skit :D

Målet i år är dock att kvala SM :)

Jag ska börja tävla på min unghäst! :) han blir 5år iår! så det blir väl att åka runt på alla lokalklubbar i närheten och få lite rutin. Till en början kommer vi tävla lättklass, men målet är att till sommaren/hösten kunna prova på att tävla femgång :) har även tänkt att försöka kvala till Lag-SM.
Det är mitt sista YR år och jag har inte ens tänkt tanken på att rida Lag-SM förut, men nu är det sista chansen att få vara med på det. Har några tjejer i stallet som var med förra året och det lät riktigt roligt. :)

Börjar också längta jättemycket till att tävla! Mitt första år som vuxen, det blir spännande :P

Vi ska försöka få till en istölts tävling i klubben nu snart, bara skojj :) Sen blir det Idja vår tävling och Glaumurs Värmlandsmästerskap, tror båda är i maj. Sen märks det om någon är sugen på att åka iväg på någon tävling senare i vår eller någon mer till hösten. Annars blir det Idja KM och Glaumur KM iallafall :)

Tävlar femgång och tölt med min galning :) Om ett par år kan jag ta med min unghäst också, det ska bli sååå kul!

Senast ändrad:

Mjukstartade i höstas med ett par tävlingar för att få in vanan, nu blir det väl lite högre krav på mig kanske, senare i vår i alla fall. Takturs istölt är jag anmäld till, samt en till tävling som min chef anmälde mig till på nyår, vet dock inte vilken, mer än att det blir i femgång, så ska tydligen debutera i den grenen! :p

Sen har jag väl lite förhoppning om att få igång min egen häst såpass att jag kan debuttävla med henne också.

Jag ska väl bara fortsätta längta tills jag får tävla min lilla bebis! Han är 4 år nu, så snart :D längtar en hel del..... :love:

mitt mål för detta år är att häst ska hålla sig på banan :D

Är lite av min önskan också faktiskt,,:bow: (har hört lite rykten om min "nya" häst:crazy:)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur