Tävlings längtan 2011..

Sv: Tävlings längtan 2011..

jag både längtar till årets tävlingssäsong men ändå inte, lite knepig känsla...

har sedan ett tag tillbaka bestämt mig för att sälja en av mina hästar till våren, henne som jag tävlat massor med och som det går ganska bra med.
orkar inte med att ha två ridbara hästar så en måste bort, och min andre som blir 5 nu är egen uppfödning kan jag bara inte sälja så då får det blir den andre.

tanken är med annons frammåt mars beroende på hur vädret ser ut, och så får vi se hur det går. jag tänker rida, träna o tävla som vanligt tills dess att hon är såld. så vi kanske kommer ut på nån tävling och kanske inte.

annars finns funderingar på o testa mammas nyaste häst på nån lätt-klass, vet inte riktigt vad han duger till än så vore kul o testa o se vad dommarna tycker eg. bara för skojs skull.

annars ska ju 5-åringen vänjas in på banan, är ju inte ens töltsatt än så tävling lär de tju inte bli förrän tidigast till hösten, men träning på banan får det allt bli.. :)

så ja, en knepig säsosong står för dörren, vi får se.... har alltid längtat efter att tävlingarna ska sätta igång på våren, men nu vet jag inte, om de sätter igång snart innebär det ju annons på mitt hjärta... :/

Jag hade planerat att ha Fífill (en av sommarens träningshästar) med mig till dk och träna upp honom inför tävlingarna i år, men nu blir han förhoppningsvis såld så tävlar jag ngt i vår blir det ngn av "chefens" hästar eller saluhästar eller nått. Vi får väl se, men jag är himla tävlingssugen! :love:

/Jenny

KL..
Tycker tiden står still.. Vill att min debut tävling helst ska vara i morgon:p

Samma här, längtar mig till döds!

2010 tävlade vi inte en enda gång, kändes förjäkligt men hade tyvärr inget annat val då vi köpte ny gård med allt vad det innebär och lite till. Det gjorde också att hästen fick vila istället för att vi skulle träna mitt i all hysteri, kommer sällan något bra ur det.
Sedan när vi kommit igång och vår gemensamma form kändes super, då går jag och bryter handen :grin:

Nu är vi inne på ett nytt försök och det går jättebra. I sommar blir det öppen klass för vår del, tävlat lätt innan. Som det känns nu kan jag nog ha mycket högre mål än då vi tävlade 2009, tölten har förbättrats med det dubbla och traven har utvecklats enormt mycket.
Men i det stora hela är mitt krav ändå att jag får komma ut och tävla, saknar stämningen, grillkorven och dyngsura regnkläder så det värker :love: För att inte tala om förberedelserna kvällen innan, bilresan dit där vi spelar hög peppmusik och hinkar i oss kaffe och det lilla nervtrollet i magen just innan man går in på banan ;)

mitt mål är att lyckas få A klass poäng i en uttagning i femgång, har lyckats 2 gånger i finaler och var 3 hundradelar ifrån i en uttagning.

Så ja A klasskvala är första delmålet, sen hävda oss bra i A klass, det stora målet är SM kval, men jag vet inte om vi lyckas med redan i år, men jag hoppas. Det gäller att alla domare håller sams på samma tävling :p har fått 5.90 och 6,0 av en av domarna (olika domare) flera ggr men det gäller ju att alla domare gör det på samma dag :)

KL..

Håller med!!

Blev medlem i min lokalförening och SIF idag också, och det gjorde mig gaaaalet sugen. Vi är absolut inte redo egentligen nu, men vill åtminstone att det skall bli barmark så man kan åka och träna på banan :love:

Tror inte Jag och min häst är redo heller.. Men det ska bli kul i allafall :)

KL..

Jag tycker tiden går alldeles för snabbt jag, ska tävla nästa helg har jag insett och det är lite för nära inpå känner jag... :angel:

Åh Vad kul :) Då får du uppdatera oss hur det går på tävlingen :)

Vad blir det för grenar?

F2... Jag har bara lagt hästar i pass några få gånger, och lätta hästar... Aldrig tävlat i pass. Hästen är inte lagt i pass sen i våras/somras och sen dess har hon stått, jag började sätta igång henne i oktober/november med tanke att kanske börja tävla henne till våren. Min chef var dock lite "smart" och sa till mig på nyårsafton att hon tänkte anmäla mig och den hästen i femgång. "Jaja, gör det" sa jag, när det var fick jag reda på först en vecka senare... :p Tilläggas kan även att det är en häst som är rädd för sin egen skugga så vi får se om vi över huvud taget kommer in i ridhuset. ;)

Längtar också, jättemycket!!!

Idja vår och Glaumurs värmlandsmästerskap är först ut. Har lite dålig koll på datumen, men det ger sig :p

Lägger Fengur i pass nån gång ibland när vi kommer till en fin raksträcka och jag känner att han har farten i galoppen, och han har blivit sååå mycket säkrare och har fått mer fart i passen! :D

Hade en kiropraktor ute hos honom i måndags och han är inte spänd någonstans, inte heller några låsningar så det är bara att träna på :D

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur