Tävlingen idag *bilder*

YaHilweh

Trådstartare
Tävlade hästen för första gången idag (1m och 1m)

Han är unghäst och jag har bara haft honom i sex veckor.
Efter Majim G.

Dock inga bra bilder då alla är framifrån men kan man få lite kommentarer och tips?

Han skötte sig utmärkt :)

Uppv%C3%A4rmning%20i%20v%C3%A4ntan%20p%C3%A5.jpg

Uppv%C3%A4rmning%20r%C3%A4cke.jpg

Han hade gått in i botten där av min sits :p
Framhoppning%201m%20oxer.jpg

R%C3%B6dvitt.jpg

Huset.jpg

Sv: Tävlingen idag *bilder*

6 år.
Han har tävlat några enstaka gånger på klubbtävlingar. gått som högst 1m innan.

Ganska så många unghästar hoppar lite ojämt med sina framben, och då främst de som inte är så hopp vana. För att hjälpa till att fixa tekniken så är det viktigt att komma rätt på hinderna och undvika att hästen hoppar av för tidigt. Att en häst hoppar av för tidigt kan mkt lätt förstöra hästen hoppteknik samt hoppförtroende. Då är det bättre att koma lite nämre hindret så att hästen blir snabb i sina framben samt uppmärksam. Fast idealet är förstås att komma rätt på hindret, gör du bara det så ska du se att frambenstekniken kommer att rätta till sig så småning om.

Ser ut att vara en trevlig häst!

han hoppar ojämt hur bra vi en hoppar av.
Sedsan så langar jag hellre av en att låta dom gå i i botten omedvetet dock :p

Det ser ju bra ut.
Ni passar bra ihop och hästen ser ut att trivas. HAn har nog kapacitete till att hoppa högre när han blir lite äldre och får in den rätta tekniken.

Lycka till, han kan bli en riktigt bra tävlingshäst..

Fin häst!

Kan tycka att det ser ut på korten som att du sitter för mycket till höger..? Hoppar han snett?

På min häst märks det väldigt tydligt om jag sitter lite snett, jag har en tendens att sitta till vänster, och då hoppar han såklart också till vänster.

Han lägger sadeln något fruktansvärt till höger (eftersom att han är "sned"musklad som det är nu)

gud vilken fin bild då han hoppade över planket :love:

Gör det! Bilden var jättefin men blir bättre utan hästen där.

Fin häst förresten!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: sorbifolia
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar