Tävlingar

M

misterhultspyret

hej!
är nybliven islandshäst ägare och undrar vad det finns för några rid tävlingar inom islandshästar?
har ju inte den super tävlingshästen men vill komma ut så småningom på lite mindre tävlingar.
undrar även om man kan ställa ut valacker,och isåfall vart och hur går det till?

Under Lobelias eminenta "Läs detta först" finns lite info, likaså på www.icelandichorse.se under PR/INFO -> Info-material -> Att tävla. Detta är en pdf som ligger längst ner på sidan.

För att tävla måste du vara medlem i en klubb, vilket du kanske vet?! Hela tävlingsregementet kan beställas ifrån kansliet eller hämtas som pdf på SIF;s hemsida.

Att "ställa ut" hästar, menar du då avelsvärderingar, för det är det enda jag kan tänka på. Detta stod det lite om i det senaste numret av Islandshästen, som kom i fredags. Detta får du som medlem, i dag går det inte att köpa tidningen någon annanstans.

vart finns det lätt fyrgångs tävlingar?
och var finns det free style tävlingar?
det låter ju jätte kul!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: MiniLi
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
195
Senast: Sryoqwe
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
890
Senast: Bison
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka