Tävlingar Mariestad

L

Linda L

Har funderingar på att åka o tävla i mariestad till helgen. Nån som vet om underlaget är ok på tävlingsbana + framridning?? Tittiga hinder?? Tänkte åka med 2 unghästar som är jättestirriga. Bra om det inte är så jätteläskiga hinder första tävlingen.
Nån som vet??

Sv: Tävlingar Mariestad

Var nere där för nån helg sen och provred, såg dock inte tävlingshindrena, men tror inte det är överdrivet tittiga hinder. Underlaget är helt okej, ridhusen ligger brevid varandra också, så man behöver inte gå utanför när man ska vänta!

Hindren ska inte vara ngt problem då de är jättetrevliga hinder som inte är direkt tittiga.
Tycker Mariestad är väldigt smidiga och proffsiga när de har sina tävlingar.
Har aldrig tävlat inomhus bara på deras utomhusbana och de är i riktigt fint skick så jag kan väl inte tro annat än att ridhusunderlaget ska vara detsamma.

Lycka till mvh Diabetikern

Senast ändrad:

Har inte sett en hopptävlingsbana på Mariestad, men däremot en FT-hoppbana, det var inte titt-hinder på den iaf, sen kan det ju vara annorlunda på en hopptävling kanske. I övrigt en fin anläggning med ridhusen bredvid varandra så man inte behöver gå ut för att komma till tävlingsbanan som sagt.

<Jag tycker det är en helt okej tävlingsplats, kanske inte den allra bästa men inte dålig på något vis och hindren är mest runda bommar och en och annan tätgrind typ undrar om de inte har ngn kulvert med men det är ett år sedan jag var där.

Ok, tack för svaren !

Verkar som att jag åker dit då. Gör ju inget om det är nåt titthinder bara det inte är jätteläskiga hinder alltihopa ! Har nästan 20 mil dit o det ärju lite tråkigt om man inte nollar då.....

Tävlade där inne i höstas.
Det enda negativa jag märkte var att underlaget på tävlingsbanan blev väldigt tugnt. Blev typ gropar där hästarna gick ner sig.
Hindrena är inte tittiga och i övrigt är allt jätte bra. Framhoppningen ligger precis brevis tävlingsbanan osv.

brukar vara bra tävlingar när de är inomhus, gräsbanan är fruktansvärt ojämn...:angel:

smalt ridhus, men ok ändå..

beatrech skrev:
brukar vara bra tävlingar när de är inomhus, gräsbanan är fruktansvärt ojämn...:angel:

smalt ridhus, men ok ändå..

Det står att ridhuset är 22*64. Det är ju ganska normalt, 22 i bredd är ju bra och inte smalt. El tror du att det inte stämmer?? Känns det litet att rida i ? Man brukar inte uppleva ett 22*64 ridhus litet.

Du har inte upplevt underlaget som tungt m gropar då??

Cleooo skrev:
Tävlade där inne i höstas.
Det enda negativa jag märkte var att underlaget på tävlingsbanan blev väldigt tugnt. Blev typ gropar där hästarna gick ner sig.
Hindrena är inte tittiga och i övrigt är allt jätte bra. Framhoppningen ligger precis brevis tävlingsbanan osv.

Vad menar du med gropar där hästarna gick ner sig?? Ingen som gick omkull väl?? Var det JÄTTEtungt? Vill inte att mina hästar ska gå på dåligt underlag.::confused:

Nej det var inga hästar som gick omkull men jag kommer ihåg att det var väldigt mjukt, så det blev tungt. Det var i höstas så de kanske har fixat till det, jag vet inte.
Min häst hade inga direkt problem med det men jag kommer ihåg att jag tänkte på det eftersom det inte var optimalt och jag undrade hur hästen skulle reagera.

Smalt vet jag inte om jag tycker ridhuset är. Det känns som normalt stort och det är väldigt långt oxå.

Nej - att ridhuset är smalt kan man ju inte påstå ! Jag har ridit där flera ggr. Underlaget tycker jag är helt okej-det finns ju värre ! Och inga farliga hinder .. Så jag tycker du ska åka - det ska iaf jag ! :p

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar