Tävlingar 2005

T

Tvistjarna

Heeej! Är de många som ska tävla i år? vilka tävlingar ska ni vara med i?? :banana: Själv ska jag tävla med min lilla isis som aldrig har vart på en tävlingsbana :p så vi får vell se hur de går hihi* :D

Sv: Tävlingar 2005

Tvistjarna skrev:
Heeej! Är de många som ska tävla i år? vilka tävlingar ska ni vara med i?? :banana: Själv ska jag tävla med min lilla isis som aldrig har vart på en tävlingsbana :p så vi får vell se hur de går hihi* :D

Ja jag ska tävla Nattfaris Regionala nu först o sen alla Framtids o Dyggurs tävlingar. Det blir främst fyrgång och tölt, men vi ska ge oss på en lätt-femgång oxå senare i vår... ;) Det blir första tävlingarna för mej o min pålle..fast vi hinner vara en gång till på banan innan vi ska tävla första gången.. :D Vad ska du själv tävla?

Anna_B skrev:
Ja jag ska tävla Nattfaris Regionala nu först o sen alla Framtids o Dyggurs tävlingar. Det blir främst fyrgång och tölt, men vi ska ge oss på en lätt-femgång oxå senare i vår... ;) Det blir första tävlingarna för mej o min pålle..fast vi hinner vara en gång till på banan innan vi ska tävla första gången.. :D Vad ska du själv tävla?

Okej va kul :D Hoppas de går bra för er då :)
Ja har inte bestämmt någon speciell tävling än.
Men i början ska ja tävla lätta klasser, fyrgång, sen när ja fått till passen också så blir de femgång :D

Hehe vi har det omvända förhållandet. Pålle är en mycket rutinerad tävlingsräv, själv har jag ridit på ovalbana kanske 2-3 ggr när jag ridit kurs (sist jag var där var nog över 1 år sedan). :D Jag har aldrig ridit min häst på ovalbana och kommer inte hinna göra det innan tävling heller... :p

Vi ska tävla F1 och T2 redan den 2 april. Passen har vi tränat vid kanske 4 tillfällen totalt (varav 1 med instruktör), det brukar gå bra vid läggningen, men sen blir det korsgalopp eller nåt annat... Anledningen att jag ändå valde Femgång framför fyrgång är att jag VET att jag kommer bli supernervös och då brukar pålle "hjälpa" matte så mycket han kan (extra uppmärksam å så...). Det i kombination med att han är tävlad mycket i just femgång får mig att misstänka att jag har ungefär lika stor chans att få pass efter galoppen som att få ökad tölt. :angel: Nåja skritten kanske vi klarar någorlunda iaf! :D Målet är inte så högt satt heller - vi ska få lov att starta och inte bli diskade. :p

Bara för att göra mig ännu mer nervös så säger ryktet att en viss "kändis" i branschen ska tävla på samma tävling för att testa ny häst.

Resultatet på tävlingen får väl utvisa om vi tävlar lätt klass eller öppen resten av säsongen, men 1-3 tävlingar till tänkte jag nog att vi skulle hinna med iaf! Å sen blir det väl någon tävling till hösten också kanske.

Kul! Jag ska också till Nattfaris regionala. Hoppas bara snön hinner försvinna.. :crazy:

Är det du som köpt Ellens "Lillen?"

Senast ändrad av en moderator:

Jag ska tävla Stormur endagars 2 april, V1 och T2. Ser det mer som träning, har aldrig tävlat öppen klass förut nämligen (och således inte T2 heller). Så det blir spännande :D Sen helgen efter ska jag tävla Nattfari regional, som några andra här. Vad heter ni och era hästar? Så man kan hålla utkik :D Jag heter Filippa och min häst heter Kufl iaf :)
Sen ska jag tävla Járnhestur regional och sen har jag inte planerat så mycket mer... Vi får se hur det går, helt enkelt.

Nightrider skrev:
Kul! Jag ska också till Nattfaris regionala. Hoppas bara snön hinner försvinna.. :crazy:

Är det du som köpt Ellens "Lillen?"

Yes det är jag :) Har du sett honom innan? Eller känner Ellen kanske...?

Filippan skrev:
Jag ska tävla Stormur endagars 2 april, V1 och T2. Ser det mer som träning, har aldrig tävlat öppen klass förut nämligen (och således inte T2 heller). Så det blir spännande :D Sen helgen efter ska jag tävla Nattfari regional, som några andra här. Vad heter ni och era hästar? Så man kan hålla utkik :D Jag heter Filippa och min häst heter Kufl iaf :)
Sen ska jag tävla Járnhestur regional och sen har jag inte planerat så mycket mer... Vi får se hur det går, helt enkelt.

Ja du håll utkik efter nåt som går fort bara så är det vi :D nä men han har blivit rätt duktig på att hålla sig lugn (nu ska jag inte säga för mkt!) men men. Anna och Hvinur från Örvik (men det vet du väl efter samtalen på lunar ;) )

Anna_B skrev:
Yes det är jag :) Har du sett honom innan? Eller känner Ellen kanske...?

Har gått en del kurser (för Johan) med Ellen och Lillen. Jättefin häst, underbar trav & galopp..

Filippan skrev:

Jag ska också till Jarnhestur regional, sen blir det Dyggur nationell & Freyfaxi nationell. Vi rider också V1 och T2, V1 mer som uppvärming inför T2:an som är vår bästa gren. Simlir är oftast grym på att tölta på lös tygel, han klarar kurvorna i ridhuset galant så det är bara att hoppas det går lika bra på tävlingsbanan. :bump:

Nightrider skrev:
Har gått en del kurser (för Johan) med Ellen och Lillen. Jättefin häst, underbar trav & galopp..

Aha ok =) Jag vet inte så mkt om tiden när Ellen hade honom tyvärr eftersom jag har haft honom i två månader. Men hans trav o galopp som sagt e härliga! Jag har dock lite svårt för traven :D

Nightrider skrev:
Jag ska också till Jarnhestur regional, sen blir det Dyggur nationell & Freyfaxi nationell. Vi rider också V1 och T2, V1 mer som uppvärming inför T2:an som är vår bästa gren. Simlir är oftast grym på att tölta på lös tygel, han klarar kurvorna i ridhuset galant så det är bara att hoppas det går lika bra på tävlingsbanan. :bump:

Aha då ses vi på Dyggurs då :banana: är det fler som ska dit?

Nightrider skrev:

och det är ju inte direkt nått fel på Ellens nya heller!

Jag skall tävla Storumr endagars 2/4 och Vallfari kval 3/4 (inte på min egen unghäst - utan en kompis sto).

/Malin

Anna_B skrev:
Ja du håll utkik efter nåt som går fort bara så är det vi :D nä men han har blivit rätt duktig på att hålla sig lugn (nu ska jag inte säga för mkt!) men men. Anna och Hvinur från Örvik (men det vet du väl efter samtalen på lunar ;) )

Japps ;) Ska bli jättekul att få se er!! :) Hrrmm, jag gissar på att det kommer gå ganska fort för mig och Kurtan också :angel: :crazy:

Nightrider skrev:

Jag kanske också ska till Freyfaxi nationell! Hoppas på det iaf...
T2 är Kurts bästa gren också, han har tävlat det med sin förra ryttare ganska mycket och det har gått jättebra :)
Det kommer säkert gå super för er :) Jag är dock lite orolig att Kurtan ska bli för upphetsad och galoppera runt banan :D Han mååååste ju liksom vara först hela tiden! :smirk: Men vi får hoppas på det bästa...

Jag funderar på att ämnäla mig och pållan till "prova-på" tävlingen i mjölby 9.e april.

varken perla eller jag har satt vår fot på en tävlingsbana. :crazy:

Anna_B skrev:
Aha då ses vi på Dyggurs då :banana: är det fler som ska dit?

Jag ska dit! :)

För mig blir det Vallfari öppna, Freyfaxi Nationella, Dyggur nationella och
Nationella nere i gbg. Lyckats tajma in det så jag jobbar varannan helg och tävlar varannan helg hela våren känns det som.

Ska i första hand tävla F3 och stilpass. Ska väl testa nåt mer också men har inte riktigt bestämt mig för vad. (speedpass eller nån av töltgrenarna.)

Ajda skrev:
Jag funderar på att ämnäla mig och pållan till "prova-på" tävlingen i mjölby 9.e april.

varken perla eller jag har satt vår fot på en tävlingsbana. :crazy:

Aha e du med i Framtid du oxå?

Filippan skrev:
Jag kanske också ska till Freyfaxi nationell! Hoppas på det iaf...
T2 är Kurts bästa gren också, han har tävlat det med sin förra ryttare ganska mycket och det har gått jättebra :)
Det kommer säkert gå super för er :) Jag är dock lite orolig att Kurtan ska bli för upphetsad och galoppera runt banan :D Han mååååste ju liksom vara först hela tiden! :smirk: Men vi får hoppas på det bästa...

På Gydamästerskapen hade vi kapplöpning med en annan häst i stället för att tölta på lös tygel :angel: , så jag vet vad du menar. Fattar inte varför man inte får rida ensam i A-klass i T2, det får man ju i alla andra grenar :mad:

Din häst låter bekant, var och när har han tävlat innan?

Det får man nog inte för att det ska bli så svårt som möjligt... :mad: :p Om jag var ensam på banan i T2 skulle det säkert gå skitbra, hehe :D Men konsten är väl att ha så bra koll på sin häst så att den även på lösa tyglar gör som man säger även när andra är med... Svårt!

Min häst ägdes förut av en som heter Pernilla. Då bodde han i Örebro och tävlade mycket i de trakterna... Mer exakt vet jag inte. Här är en bild på Kurtan och hans förra ägare: http://web.telia.com/~u56200023/kurt.jpg

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka