Tävling...Vad behöver jag ??????

T

Touchie

:confused:om jag ska starta enklkare tävligar vad ska jag ha för vagn någon som har förslag var kan jag hitta programen man ska köra måste man ha pisk kan inte någon berätta så mycket som möjligt ??????
det vore så himla kul att åka ut med min stjärna även fast jag e (relativt) nybörjare men jag kan körning bra :bump::confused:

Sv: Tävling...Vad behöver jag ??????

Du ska kontakta din grenledare, och anmäla dig till lagserien tycker jag.
Där får man hjälp, transportbidrag och på tävlingsplatsen är det skönt att få hjälp med allt som det innebär av andra lagkamrater och av din tränare.
Jag tycker inte man ska tävla innan man tränat för tränare och se vad denne säger.

Men för att svara på dina frågor:

man ska ha en rockard eller vagn bredare än 125 i hjulbasen.
Pisken ska hållas i handen och nå fram till däckeln.
draglinor o broms(baksele) ska användas.
Tävlingsklädd enligt tr för körning med hjälm eller hatt på huvudet.
licens, mätintyg för ponny och vacc. Grönt kort. En groom ska följa med som hjälper en med tiden i maraton och ser snygg ut i dressyren.

Allt detta får du reda på när du kommer igång o tränar inför tävling tillsammans med din tränare eller lagkamrater!

Kolla på KUSKRINGEN.NU för info om ditt distrikts grenledare.
Var bor du?

Sv: Tävling...Vad behöver jag ??????

Tack tack..
jag bor i tyresö men har tävlat för årsta runsten sportryttare.. ska höra av mig tioll grenledaren
jag :love: körningen så himmla mycket

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 777
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025