Tävling snart....!!

maria94

Trådstartare
Behöver lite hjälp.. Ska tävla snart på min medryttarhäst för första gången. Jag har fyra gånger kvar att rida då det är två lektioner med i planeringen. Och allt sitter inte!!:o Jag börjar bli lite nervös! Vill verkligen göra bra ifrån mig och jag får säkert rida någon gång mer men då hinner jag inte med skolan.
Så frågan är... Hur ska jag klara tävlingen om jag inte programmet inte är riktigt bra? Det är bara en klubbis men det spelar ingen roll. Får hoppas att de två lektionerna går bra och det som är lite svårt sitter. Om jag gör fel vad ska jag göra då?
Hjälp mig om ni har några tips!!:)

Sv: Tävling snart....!!

Det enda tips jag kan ge är att rida programmet i huvudet om och om igen, och inte bara vägarna utan känn vartenda steg som om du satt på hästen. Var noggrann med att känna hur du förbereder svängarna, håller in bogen, passar tempot, understödjer med innerskänkel etc. Försök att hitta en positiv känsla även för de delar som du vet är mindre bra, acceptera att ni är på olika nivåer på olika passager just nu. Det lär inte vara den sista tävlingen på jorden! Tänk också på att tävling och träning är två olika saker och man behöver faktiskt också träna på att tävla flera gånger innan ens de braiga sakerna går bra på tävling.

Se till att du kan programmet och hjälp hästen genom det så att den kan visa sig från sin bästa sida. Efter trängsel på framridning kan det vara härligt att ha hela ytan på tävlingsbanan för bara sig och sin häst. Lycka till på tävlingen!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 113
Senast: cewe
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 782
Övr. Barn Vi måste fortfarande tjata på sonen att han ska duscha och han vägrar lära sig att borsta håret men långt ska det va… Får tjata mig till...
Svar
18
· Visningar
1 740
Senast: godishanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka