Tävling nr 2 i hans liv... imorgon!

J

_Jezzie_

Hej! Har ett eng.fullblod som är 6 år och ska ut och tävla imorgon för andra gången i hela hans liv, LB:1 och LA:1. Förra gången kom vi lååångt ner på placeringslistan, mkt pga miljön omkring, får i en hage brevid tävlingsbanan, en grävmaskin mitt i framridningen, domaren satt i en transport och det stod ytterligare en transport brevid vilken han var mkt kritisk till... så mkt energi gick åt till att titta och acceptera. Denna gång tänkte vi rida fram och igenom på ridbanan hemma (har ca 30 min till tävlingen med bil) för att ge han lite mer tid att bekanta sig med miljön på tävlingsplatsen. har även bokat box så att han får vara i fred då det är många starter och det tar lång tid. Vad tror ni om vårat upplägg??? Tacksam för kommentarer om fler "gröna" hästar.

Sv: Tävling nr 2 i hans liv... imorgon!

Det låter väl som att du tänkt på det mesta=D. Själv startade jag mammas 6-åring för första gången idag^^. LB:1 lokalt blev det:D. Gick på 59.31 % vilket jag tycker är bra för att vara första gången han är inne i ett ridhus:laugh:. Imorn ska han gå LB:2 och hoppas det kommer gå bättre för han gillade lång bana längre^^. Är en stor pojke^^.

Lycka till imorn nu!:laugh:

Ser att du bor i värmland, var ni möjligtvis till Färjestad å tävlade?:D

Jag var där och startade mitt fullblod, 7 år. Hans första dressyrtävling någonsin, och han var nervös för allt och inget. :angel: Märktes på resultatet oxå, men tanken var egentligen att han bara skulle ut och vänja sig lite mer i sån miljö, så jag är nöjd ändå. ;)

Ser att du bor i värmland, var ni möjligtvis till Färjestad å tävlade?:D

Jag var där och startade mitt fullblod, 7 år. Hans första dressyrtävling någonsin, och han var nervös för allt och inget. :angel: Märktes på resultatet oxå, men tanken var egentligen att han bara skulle ut och vänja sig lite mer i sån miljö, så jag är nöjd ändå. ;)

Jo vi va på färjestad! =) Stämmer bra det! Vad heter din pålle? Vilka klasser startade ni? Min kuse var inte helt ren konstaterade vi på filmen efteråt, därav saknades det framåtbjudning och han gick emot hjälperna. Vi tror det berodde på att en annan häst här hemma skenade in i min kuses hage på lördagen och de skenade hej vilt... typiskt dagen innan men men...

åh, kul!:D undrar om jag såg er...

Jag startade LB:0, pålle heter Whitelook. Som sagt, inget resultat att skryta med överhuvudtaget, men tanken var inte att vinna heller utan att skaffa lite tävlingsrutin. :rofl:

Vilka klasser red du? Hur gick det å när startade ni? Vi red 0914 och åkte nog hem vid 11, efter att vi kollat på en stallkamrat som oxå startade. :)

Det var min medryttare som startade honom även denna gång ;) Hästen gick LB:1 och LA:1... fick NÄSTAN Godkänt i LB:n 58,96 % och i LA:n 53,68% inte sååå lysande men en klar bättring från förra gången. Vi är inte heller ute efter att vinna utan först och främst miljöträning och sen tävlar vi mot oss själva =)

Kul och komma ut lite, nästa tävling blir nog i Kristinehamn för våran del, har lite att jobba med plus att medryttaren ska till Mallorcaen vecka så vi avvaktar tävlandet ett tag. Ska försöka smyga igång med lite hoppning också så småningom. Ska ni tävla i Kil till helgen??

Åh, det var ju inte alls dumma reslutat! Det tycker jag att du ska vara jättenöjd med. :)
Precis, känns inte som någon bra strategi att gå in för att vinna just nu. Roligare att se sin egen förbättring/försämring från gång till gång.

Kul att ni ska till Kristinehamn, vi tänkte oxå köra på den, vi bor nämligen där:D (fast tävlar för Örebro). Fast det har fortfarande inte kommit upp någon propp till den, väl? Undrar vilka klasser som blir...
Vi åker inte till Kil, men däremot så blir det Hammarö nästa helg. Inomhus, det kan bli spännande att se hur herrn lyckas hålla nerverna i styr då. :p

Nej jag väntar också på att det ska komma prop.för Kristinehamn... :crazy: Vi tänkte starta i Hammarö men eftersom min medryttare som har tävlat honom hittills ska till Mallis en vecka o kommer hem fredagen samma helg så hoppar vi över den tävlingen också, om inte jag får för mig och tävla själv?!?! :eek: Men ... jag gillar hoppningen mer men kanske kanske kanske. ;)

Jo vi är nöjda med hans prestation, eftersom han inte gick riktigt "rent" tror det beror på hovis besök dagen innan eller hans skentur i hagen med stallkompisen?

Nu känns han iallafall hur fin som helst, så det va nog bara nått tillfälligt. Om vi inte kommer till Hammarö får ni ha lycka till!!!!!! =)

Propp för khmn finns uppe nu!:)

Jaaa, men kör själv i Hammarö. Det går säkert jättebra! :banana:

Skönt att han är bra igen iallafall, och att det inte var nått långvarigt.
Tack så mycket! :D

Jag skulle nog räkna med att inte få några toppresultat de första gångerna, utan åka ut till andra ställen för att träna och kanske även miljöträna mer istället..

Men så typiskt att de busar omkring dagen innan och skadar sig! Bra iaf att han e fin nu igen :)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar