Tävling för ridtravare

P

Paradizo

Hej :)
Jag har ett ridtravarsto som jag skulle vilja tävla i dressyr. Jag har försökt att hitta speciella tävlingar för ridtravare men hittar inga, jag har bla. vart inne och kollat på ridtravare.com.
Så om det är nån som vet när det är tävlingar för ridtravare så skriv jättegärna :)

Sv: Tävling för ridtravare

finns det inte på sv. ridsportförbundets hemsida då? :)
Där brukar ju dom "annonsera" om tävlingar..om inte annat kanske det finns i distriksnytt, om ni har den tidningen?

Nu tror jag du är ute efter tävlingar enbart för ridtravare, & såna finns ju inte, förutom monté men det är nog inte det du tänker på.

Du får leta efter vanliga dressyrtävlingar, hör med din ridklubb eller klubbar i närheten,om de planerar att ordna ngn, eller kolla på svenska ridsportförbundets sida tex.

Jo, då det finns visst tävlingar för ridtravare.Gå in på www.ridtravare.com och titta.Det är tävlingar i våra distrikt någom gång då och då.:)

Klart det finns tävlingar för endast ridtravare! :)
Häromkring har de 1-2st/år

jo det finns!

jag har tävlat en lokal tävling för ridtravare, men då va den öppen även för vanliga raser, men det gjordes en extra prisutdelning för enbart ridtravarna.

men det är sällsynt att dom tävlingarna förekommer.
har som sagt bara varit på en enda.

Då denna tråd handlar om TÄVLING i dressyr och inte ren vardagsridningsdressyr, flyttar jag den till forumet tävling - dressyr. Där kanske du kan få bättre tips.

Annars är det bästa tipset jag kan ge, att hålla ögonen öppna och fråga på klubbarna i din närhet.

Mvh

IngelaH
moderator

finns det inte på sv. ridsportförbundets hemsida då? :)
Där brukar ju dom "annonsera" om tävlingar..om inte annat kanske det finns i distriksnytt, om ni har den tidningen?

Jag ska kolla det :)

Nu tror jag du är ute efter tävlingar enbart för ridtravare, & såna finns ju inte, förutom monté men det är nog inte det du tänker på.

Du får leta efter vanliga dressyrtävlingar, hör med din ridklubb eller klubbar i närheten,om de planerar att ordna ngn, eller kolla på svenska ridsportförbundets sida tex.

Jag har hört talas om tävlingar som är enbart för ridtravare , men du kanske har rätt

jo det finns!

jag har tävlat en lokal tävling för ridtravare, men då va den öppen även för vanliga raser, men det gjordes en extra prisutdelning för enbart ridtravarna.

men det är sällsynt att dom tävlingarna förekommer.
har som sagt bara varit på en enda.

okej , jag tycker att det ska finnas flera sådana tävlingar för ridtravare. Det ger oss med ridtravare en chans att komma ut och tävla med hästar som är på samma nivå :)

Då denna tråd handlar om TÄVLING i dressyr och inte ren vardagsridningsdressyr, flyttar jag den till forumet tävling - dressyr. Där kanske du kan få bättre tips.

Annars är det bästa tipset jag kan ge, att hålla ögonen öppna och fråga på klubbarna i din närhet.

Mvh

IngelaH
moderator

okej , jag visste inte vart jag skulle ha tråden så det vart här

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 648
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.