Sv: Tävlade igår
Tack så mycket!
Här kommer en lite längre berättelse om dagen.
Igår körde vi en dubbeltävling, med start både på fm och em. Vi kör lite i ettan trots att vi fått vårat LP1.
Jag älskar att tävla och vill gärna behålla våra tävlingsnerver till det är dags för tvåan.
Vädret var verkligen kanonvarmt, och eftersom min hund inte alls gillar värme så hade jag dumt nog inga större förhoppningar.
Jag hade med mig vatten som jag blötte ner honom med. Hade även med mig en stor portion gott humör och ett litet jävlar anamma.
Vi peppade upp oss rejält innan vi gick in på plan, med mycket bus och såna trix.
Han gick kanon på fm och vi skrapade ihop 175p med ett 1a pris och en sjätteplats med 19 starter!
Mer vatten på och i hunden. Han gillade inte direkt att bli nerblött, men vad gör man? Mycket gos blev det också, och en korvsnutt.
På em kändes han otroligt loj, när vi värmde upp så kom han bara travandes i inkallningen, där han normalt ligger som ett streck efter backen.
Vi peppade upp oss på samma sätt, och minsann, tror ni inte att vi fick 172p ett 1a pris och en 6e plats igen! Denna gång med 15 starter.
Jag är så himla stolt och glad över våran insats. Så glad över att jag kunde vända min något negativa inställning och peppa upp både mig och hunden till topphumör innan vi gick in.
På platsliggningen på em så sprang det fram en dvärgpudel till min hund, som då inte kunde låta bli att resa sig upp.
Det lades om (utan pudeln som inte fick vara med längre) och han låg klockrent det två otroligt långa minutrarna...
Efteråt rullade vi åter runt i gräset och gosade och käkade korv.
Det blev en väldigt lång dag. Åkte sju på morgonen och kom inte hem förrän strax innan åtta på kvällen.
Men jag var (är) väldigt glad och stolt över min hund, och mig själv också faktiskt, så vi firade med lite pizza igår.
Han har nu tagit fyra 1a pris på sina fyra sista tävlingar, och ett förra året!