Tävlade igår

Mysgrisen

Trådstartare
Igår tävlade vi både fm och em. Vi kör lite i ettan trots att vi fått vårat LP. Jag tycker det är så kul att tävla och så vill jag behålla mina tävlingsnerver tills det är dags för tvåan.

Vi fick två 1a pris med 175 och 172p.

Jag är jätteglad och stolt över min hund. Det var supervarmt och jag trodde aldrig att han skulle orka hela vägen, men det gick!:bump:

Sv: Tävlade igår

Tack så mycket!

Här kommer en lite längre berättelse om dagen.

Igår körde vi en dubbeltävling, med start både på fm och em. Vi kör lite i ettan trots att vi fått vårat LP1.
Jag älskar att tävla och vill gärna behålla våra tävlingsnerver till det är dags för tvåan.

Vädret var verkligen kanonvarmt, och eftersom min hund inte alls gillar värme så hade jag dumt nog inga större förhoppningar.

Jag hade med mig vatten som jag blötte ner honom med. Hade även med mig en stor portion gott humör och ett litet jävlar anamma.

Vi peppade upp oss rejält innan vi gick in på plan, med mycket bus och såna trix.

Han gick kanon på fm och vi skrapade ihop 175p med ett 1a pris och en sjätteplats med 19 starter!

Mer vatten på och i hunden. Han gillade inte direkt att bli nerblött, men vad gör man? Mycket gos blev det också, och en korvsnutt.

På em kändes han otroligt loj, när vi värmde upp så kom han bara travandes i inkallningen, där han normalt ligger som ett streck efter backen.

Vi peppade upp oss på samma sätt, och minsann, tror ni inte att vi fick 172p ett 1a pris och en 6e plats igen! Denna gång med 15 starter.

Jag är så himla stolt och glad över våran insats. Så glad över att jag kunde vända min något negativa inställning och peppa upp både mig och hunden till topphumör innan vi gick in.

På platsliggningen på em så sprang det fram en dvärgpudel till min hund, som då inte kunde låta bli att resa sig upp.
Det lades om (utan pudeln som inte fick vara med längre) och han låg klockrent det två otroligt långa minutrarna...

Efteråt rullade vi åter runt i gräset och gosade och käkade korv.

Det blev en väldigt lång dag. Åkte sju på morgonen och kom inte hem förrän strax innan åtta på kvällen.

Men jag var (är) väldigt glad och stolt över min hund, och mig själv också faktiskt, så vi firade med lite pizza igår.

Han har nu tagit fyra 1a pris på sina fyra sista tävlingar, och ett förra året!

grattis! det är alltid kul när det går bra, så man kan känna sig lite duktig och mallig ett tag ;)

men hur duktiga var inte de andra? eller dömde domaren generöst? 175 p brukar ju räcka längre än till en 6:e placering (obs inte alls menat att förringa din insats som verkar strålande! bara nyfiken).

Ja, det kändes ju lite fisigt att inte få stå på pallen...det hade klart räckt till på flera andra tävlingar jag varit med på.

Poängen låg ganska så tätt. Hon som vann (både fm och em) hade först 187p och sen 193, så de låg ju högt.

Vet inte hur generös han var, men med min ringa erfarenhet så tror jag inte att han var exeptionellt generös. De som kom på pallen var duktiga.

Jag som inte är så insatt. Hur får man 1:a pris på en 6:e placering?

Grattis till fina resultat!

Grattis!! Vad roligt:bump:

Jag hoppas att vi också får till det någon gång... min hund är går upp i varv av publik o applåder, men det kommer väl förhoppningsvis.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 061
Senast: Lazio
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 449
Senast: Mirre
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka