Tävlade du nationell ponnyfälttävlan ca 1995-2003? Känner du kanske igen min Besserwisser?

johanssk

Trådstartare
Jag fick i kväll reda på att min gamla Besse som är född 1985 i sin bästa ålder tydligen ska ha tävlat upp mot nationell ponnyfälttävlan och eventuellt även varit med i NM. Givetvis blev jag intresserad men hur tar man reda på om det stämmer?

Jag har mailat ridsportförbundet och frågat om det finns databaser över medverkan på den tiden kvar men kanske kan även någon av er här hjälpa mig?

Så, ingen som minns en ponny som heter Besserwisser som tävlat fälttävlan troligtvis under ca 1995 fram till kanske bortåt 2003? Känner ni kanske den som red? Eller något annat av intresse? Skulle vara kul att veta vad han gjort som ung och eventuellt även om någon vet vad han är för ras/korsning... Nu är han 29 år och still going strong även om han inte hoppas längre.
Tack för era svar!

201257224725.jpg

Du borde försöka hitta någon som fortfarande har gamla årsböcker från SvRF som borde kunna hjälpa dig.

Sedan kan du - och alla andra - skicka ett tackbrev till equipe eller vilka tomtar :meh: det nu var som hävdade att man inte kunde konvertera de gamla databaserna och föra över dem till ett "modernt" format och in Tdb :wtf:

Tackar för tipset! Alltså finns inte databaser över det...synd! Dags att börja leta årsböcker helt enkelt...

Blev den placerad i SM/NM kan man googla sig fram till listor på nätet. Det var dock ett helvete o hitta när jag skulle leta upp en gammal ponny så jag vet inte hur jag till slut lyckades :( (jag är dock V Ä R D E L Ö S på att googla)

i statistikkalendern för 1993 hade Besserwisser (kat D f 1985 okänd-okänd) 9st championatspoäng varav 3st i dressyr upp till lätt A samt 6st i hoppning upp till lätt B.
Sedan slutade tyvärr min ponnykarriär och jag har inga fler kalendrar sparade.

Paddington: Kul! Det måste vara min skrutt, året och okänd-okänd stämmer. Det står inget om vem som tävlade honom?

Tyvärr har jag inte hittat något resultat för att hjälpa TS. Inga placeringar på SM, NM eller någon av de tävlingar som jag hittat resultat från.

Tack för hjälpen, LadyCovergirl! Vilka år kollade du SM och NM för? Men jag har ju i alla fall fått ett namn att forska vidare på... :-)

Sedan kan du - och alla andra - skicka ett tackbrev till equipe eller vilka tomtar :meh: det nu var som hävdade att man inte kunde konvertera de gamla databaserna och föra över dem till ett "modernt" format och in Tdb :wtf:

Jag minns det som att ingen ville betala för jobbet ;) Självklart att det skulle gå på något sätt..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka