Tävla utan pass?

sannaaah

Trådstartare
Har skickat in mitt pass till asvh pga att det skulle vara andra färger på pärmarna (?) genomskinligt tydligen och mitt är blått. Som jag har förstått det så tar det lååång tid att få tillbaka det eftersom så många skickat in sina pass osv nu på slutet av året. Hur blir det om man vill tävla tex i mars och inte fått tillbaka passet? Jag har självklart tagit kopior på allt men gills dom eller? Sista vaccineringen finns inte med bland kopiorna (klantapa jag är!!) kan man fråga vet som vaccinerade om han kan skriva nånstans att han är vaccinerad som han ska eller? Hmm blir lite fundersam eftersom tävlingssäsongen har kommit igång då om jag får vänta i månader på passet. :smirk:

Sv: Tävla utan pass?

ja, du kan tävla på kopiorna. be veterinären skriva i tex ett vanligt vacc.intyg den sista vaccinationen.
för att tävla behöver du btw inte passet.

Annan färg..? Min häst som ja köpte i somras hade endast ett irländskt pass då han var relativt nyimporterad.. Men när jag fick tillbaka passet för några veckor sedan, efter att ha skickat det till ASVH, så var det samma pass (grönt) men med lite svenska stämplar o så.. Hmm.. Nu blev ja ju fundersam.. Gäller inte de då..? ^o)

jag ringde till asvh och frågade eftersom jag också var osäker.. dom frågade om jag hade de medicinska behandlings pappren i passet och det har jag ju..sen frågade dom vilken färg det var och det är blått. Då sa dom att "jag men skicka in det hit då för veterinärerna godkänner bara genomsklinga pärmar" dock gör dom det kostandsfritt. Inte en aning varför inte veterinärerna inte skulle godkänna det dock?

Hmm.. Kanske dags att slå en pling till ASVH då.. Tur att ja såg detta.. Hade inte varit kul o komma på tävling o inte papprena gäller..:angel:

som sagt, för tävling behövs inte passet alls.

men det är helt klart bäst att ha allting i ordning om man skulle behöva det någon annanstans.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 214
Senast: Yrsel
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 852
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Hej! Jag bestämde mig för snart ett år sen för att sälja min läromästare i hoppning för att satsa på dressyr med en ny häst bättre...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka