Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bisarrt var ordet! Var nog många som fick " för dagen något matt" på den tävlingen - gällde både häst och ryttare!@warg Sånt där gör mig så himla irriterad. En sån öd som inte släpper på kavajkravet där gör faktiskt inte sitt jobb. Är helt bisarrt att det prompt ska ridas runt i kavaj på gammal princip i den värmen när de faktiskt kan vara mänskliga och släppa på det. Inte undra på att dressyrsporten får en så rigid stämpel i att aldrig acceptera förändring.
Ångrar mitt inlägg... Numera kan man ge dispens enl. Tr II moment 210, punkt 1.2:
Överdomaren kan vid speciella tillfälligheter ge tillstånd att tävla utan ridkavaj och ridfrack.
så till TS. Du kan ju prova och hänvisa till det momentet?
Åh, det ska jag prova. Undrar om graviditet är en giltig tillfällighet, de skulle ju lika gärna kunna säga att jag ska köpa en större kavaj
Man fick det ett tag sen tog dom bort det igen. Var väl någon i dressyrkommitten som inte tyckte det så tillräckligt fint ut eller nåtHar jag drömt att jag läste i TR att man på lokal dressyrtävling numer får tävla i tröja/jacka
Man fick det ett tag sen tog dom bort det igen. Var väl någon i dressyrkommitten som inte tyckte det så tillräckligt fint ut eller nåt
@fio det stämmer delvis, även det i moment 210 i tr II, men det gäller bara Pararyttare. Och även om graviditet kan vara visst hinder så räknas man inte som pararyttare..
@warg Sånt där gör mig så himla irriterad. En sån öd som inte släpper på kavajkravet där gör faktiskt inte sitt jobb. Är helt bisarrt att det prompt ska ridas runt i kavaj på gammal princip i den värmen när de faktiskt kan vara mänskliga och släppa på det. Inte undra på att dressyrsporten får en så rigid stämpel i att aldrig acceptera förändring.
@fio det stämmer delvis, även det i moment 210 i tr II, men det gäller bara Pararyttare. Och även om graviditet kan vara visst hinder så räknas man inte som pararyttare..