Tävla trail

I

iva

hej, har en arab som har aldrig haft bett i munnen, då jag rider med repgrimma. Han är fyra år nu och jag vill börja och tävla trail. Måste man använda bett eller går det även utan? Får jag använda min bomlösa sadel, eller är det krav på klasisk western sadel? Har inte fått tag i regel boken än. Vet ni om några bra web sidor om trail, hur tränna, hinder tips, osv? Tack så mycket för alla svar.

Vilken utrustning som får användas beror helt på vilken nivå du tävlar på. På D-tävling är det mesta okej, men jag vet tyvärr inte exakt.

Ett tips om du vill rida utan bett är att använda Bosal som du får tävla med i lägre klasser. Dock krävs det säkert en hel del träning och dom är också ganska dyra att införskaffa.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 149
Senast: Sasse
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 450
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat