Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är 28år och skulle vilja tävla min ponny i dressyr,, han är 6år. Tävlar jag i ponnyklasser avd b eller är det hästklasser avd a jag bör tävla i? Har sökt runt på tr men hittar inte riktigt det jag söker. Någon som har några förslag?
Hmm, nu vet jag inte vad forumet håller på med..
Men men. Jag är vuxen och tävlar ponny. Rider på storhästtävlingar och det är bara att lösa licens och anmäla som vanligt. Om du vill startappå ponnytävlingar får du rida utom tävlan i mån av plats.
reglerna jag sa gäller tydligen endast hoppning. I dressyr är hästen storhäst när den väl börjat tävla som det, så länge inget ägarbyte eller stadigvarande ryttarbyte sker.Tack snälla ni!!
läser jag i gamla tr? http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_8413/ImageVaultHandler.aspx@Cherarriduracell Nej, dom reglerna ändrades förra året. Nu får ponny starta både som ponny och storhäst utan "stadigvarande ryttarbyte" och kan tom göra det samma helg.
läst moment 220 och ser ingenting om "mordotterregeln". Bara att proportionerligt ponnyekipage upp till 6år får starta utom tävlan i ponnyklass.Jepp det är gamla TR du läser i.
(Moment 220) http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_22175/cf_559/TR II_2012_korr-Sista.PDF
Tydligen får man inte göra det samma helg dock, så där hade jag feeeel.
Jepp det är gamla TR du läser i.
(Moment 220) http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_22175/cf_559/TR II_2012_korr-Sista.PDF
Tydligen får man inte göra det samma helg dock, så där hade jag feeeel.
jag håller ju med, det känns skevt att det är okej att en ponny går 120 mot storhästar lördag vecka 17 och får tävla LD mot ponnyer dagen efter, men om den gått LB dressyr mot storhästar ska det bannemig till ett halvår för att den ska få sätta sin hov på ponnydressyr. Känns motsägelsefullt, men det är ju vad tr säger.Fast, ur din länk, min fetstil:
Mom 220
"Ponny med ryttare som under året fyller lägst 19 år, får tävla i klasser för häst i
dressyr tom Msv A-klass på regional tävling. Detta kräver licens för häst resp senior.
Ponny som på detta sätt startat i dressyrklass för häst får därefter inte starta i tävling
för ponny. Vid stadigvarande (minst 6 månader) ryttar- och/eller ägarbyte får ponny,
efter anmälan till Ridsportförbundet, åter starta i dressyrklass för ponny"
Det säger ju emot. Jag vill bestämt ha det till att det ÄR ändrat till det du säger, att den kan starta som häst och ponny "kors och tvärs" bara inte samma tävling/meeting. Men jag hittar det inte nu??
jag håller ju med, det känns skevt att det är okej att en ponny går 120 mot storhästar lördag vecka 17 och får tävla LD mot ponnyer dagen efter, men om den gått LB dressyr mot storhästar ska det bannemig till ett halvår för att den ska få sätta sin hov på ponnydressyr. Känns motsägelsefullt, men det är ju vad tr säger.
Haha, hur det där med datorer och minnen funkar har jag ingen koll alls på. Dom verkar trolla lite som dom själva vill.
reglerna jag sa gäller tydligen endast hoppning. I dressyr är hästen storhäst när den väl börjat tävla som det, så länge inget ägarbyte eller stadigvarande ryttarbyte sker.