Tävla på lördag

Reykur

Trådstartare
Ska Hoppa Faline på en 0.70 klass. I två faser.
Någon som har nått litet tips..?
Jag har bara hoppat henne på ännu lägre hinder, och aldrig tränat nå omhoppning.. framridningen har bara ett hinder, och jag vet inte alls hur hon är att gasa lite på.. ska jag våga köra lite extra om vi blir 0:or?
eller köra säkert och komma sist? :crazy:

Jag skulle 'köra säkert'. Bra vägar, bra tempo, bra balans även i fas 2.

Vi körde på säkerhet.
Tog det lugnt och försiktigt över hindrena.
Kom tyvärr inte till omhoppning, hon bröt ut på ett hinder som solen låg på (hua! läskigt :crazy: ) så vi fick 4 fel..
Men jag äör nöjd, hon gick bra och jag red bra *skryt Skryt* så det blir nog fler tävlingar på henne :D

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
672
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 218
Senast: Edla
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 450
Senast: LiviaFilippa
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 016
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka