Tävla på lektionshäst

M

mariannesv

Får man tävla på lektionshäst med lokal licens på regional tävling?
Någon som vet?

Sv: Tävla på lektionshäst

Japp! Tror det iaf då jag tävlade ridskolehäst förut - hade lokallicens men startade regionalhoppning. (tror dock att klubben måste betalt hästlicens för pållen)

Japp, det får man! ( Men det har ju de andra redan sagt :p) Ett litet tips bara. Jag tävlade lektionshäst regionalt, och man kan ibland bli ifrågasatt om det verkligen är en lektionshäst eftersom den måste gå ett visst antal lektionstimmar i månaden för att räknas som det. Om jag inte minns helt fel så står det någonstans att det är 40 timmar/månad. Så ha med dig ett intyg som din ridskolechef har skrivit och med underskrift, samt skriv ut den sidan på ridsportförbundets hemsida där det står att man får rida lektionshäst på lokallicens regionalt. Men detta kanske du redan hade tänkt på.

Lycka till! :)

MVH Smallgot

Senast ändrad:

Om det blir aktuellt att tävla är det på hemmaplan, så jag tror inte det ska bli nåt problem med just det :)
Men tack ändå, alltid bra att lära sig nåt nytt!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 073
Senast: Bison
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix