Tävla med snea stigbyglar!?

M

mjauen

Hej!
Behöver ett snabbs svar ang. om man får tävla med "snea" sigbyglar eller om de brukar kallas "vinklade"??:laugh:

Sv: Tävla med snea stigbyglar!?

Är det själva plattan som är lutad? Iså fall tror jag det är tillåtet. Har inte hittat något i TR där det står något om stigbyglar.

Vilken menar du?
Typ Sprenger Bow Balance eller med sned stigbygelplatta?

jag har tävlat med mina sprenger bb utan att ngn sagt något. även kompisar till mig. :)

Sprenger BB tävlar jag med både i dressyr och hoppning utan problem. Vet dock inte hur det är med snea stigbygelplattor.

Jag tävlar med stigbyglar där både plattan och själva stigbygeln är vinklade. Kan inte se att det är emot TR på något sätt.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Ridning Hej igen…. Jag tänkte bara flicka in och fråga er(om någon vet) om man får styra hästen med tygeln ut mot sidan eller om jag måste...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka