Tävla med Scapa schabrak

E

Emmmma

Jag har ett Scapa schabrak som passar min fux alldeles utmärkt! Men jag har hört att det är förbjudet att tävla med sådana schabrak, men min kompis tävlar med sitt Scapa och det har aldrig varit några problem. Är det förbjudet elr inte?? :confused:

Sv: Tävla med Scapa schabrak

Har inte det här varit uppe en miljon gånger, är det inte så att det bara är loggan det står scapa sports på som räknas, den är tillåten. 3:an är bara dekoration.... Tror dessutom att få överdomare ens skulle orka bry sig om den vore för stor heller...
Var och varannan ponnyryttare har ju haft dom och tävlat med dom dom senaste två åren....

Jo, så kan det ju va :laugh: Men jag får väl prova att tävla med det och om de säger något så får jag väl byta schabrak ;)

Va får man inte tävla med ett Scapa schabrak? de var de löjligaste jag hört! Jag har precis vunnit ett från Equipage´s hemsida, De är det med en stor 3:a på ena sida, vrf skulle man inte få tävla med det? det har väll ingen som helst orsakt på ngt som skulle dåligt?! Får man tävla med scapa träns mössan då?:)

Anledningen till att det diskuterats är de reklamregler som finns. Schabrak, kavajer osv får bara ha en viss storlek på reklamen.

Nej, de är inte tillåtna, sen att vissa öd är segare än andra på att påpeka det är en annan historia.

Men frågan är ju om trean räknas som reklam elr om det bara är dekoration. För räknas den så borde man ju inte få tävla med det. Någon som vet om trean räknas??

JA, den räknas, det är INTE tillåtet att tävla med Scapaschabraket med 3:an, det är för stor logga = reklam.
Förbundet har gått ut med detta. Överdomare vet om det, dock är det lättare att komma undan med att tävla med det om man tävlar i Skåne, i Stockholm går det inte, alla är paragrafryttare och allt är efter punkt och pricka.

Okej ;) Men är det någon som kan ge förslag på något schabrak som liknar det röda Scapa schabraket?

jag tävlar med det :laugh: man vill ju änvända fina saker på tävlingarna och vilken domare orkar bry sig om ett schabrak :P?

En som följer de regler som satts ut, som ALLA som tävlar har ACCEPTERAT genom att tävla, du gör ett regelbrott genom att tävla med det schabraket.

Men om man tävlar lite lägre klasser Clear Round/LC/LD så är det ju säkert inga domare som orkar bry sig. Men om man kommer upp i klasserna så kanske man ska ta något annat schabrak, och därför undrar jag om det finns något schabrak som liknar det röda Scapa schabraket :confused:

Enligt det jag har hört så får man tävla med det om man har nummerlappen fast på schabraket. Då döljer man en del av loggan vilket gör att det blir giltigt att tävla med. Det hade troligen varit en överdomare som sagt det, sa den personen jag fick höra det ifrån.

Jag tävlar med Scapa sports schabrak och de är aldrig någon som sagt till, och jag mejlade med SvRF och dom sa att de inte va någon fara:)

Jag har ett Scapa schabrak som passar min fux alldeles utmärkt! Men jag har hört att det är förbjudet att tävla med sådana schabrak, men min kompis tävlar med sitt Scapa och det har aldrig varit några problem. Är det förbjudet elr inte?? :confused:

Vad är ett Scapa schabrak?? Har någon en bild?

det var det larvigaste jag hört (även om det nu är en regel som jag "tagit del av")! trean är väl knappast reklam för märket. finns den på dem nya schabraken med?

jag har tävlat med mitt, som så många andra, utan anmärkningar. slänger man ut så mycket pengar på ett snyggt och fruktansvärt välpassande schabraket vill man ju gärna kunna använda det.

Trean är en del av företagets märke, därav att det räknas som reklam. Inte mkt svårare än så.
Sen kan man för all del tycka att reklamreglerna är tramsiga men det är en annan diskussion.

Ingen hindrar dig att använda det på träning. Annars kan vi ju köra samma argument på annat också:
"Jag har lagt ut så mkt pengar på min handsydda graman, då vill jag ha den på tävling också!"
"Mina nya 20 mm sporrar i äkta guld vill jag använda när jag tävlar min ponny. Sporrarna kostade faktiskt 2 000 kronor!"

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023