tävla med rockard?

S

Shettis_tjejen

Får man tävla med rockard i lätt maraton klass? Eller brukar man få låna maraton vagn där?

Sparar pengar till en rockard nu, är så sugen på att börja tävla!

Sv: tävla med rockard?

Man får tävla med rockard, iaf i ponnyklass (förutsatt att det är rätt mått/vikt etc.). Sen finns det ofta så man kan låna maratonvagn om man hellre vill det.

Man får tävla med rockard, iaf i ponnyklass (förutsatt att det är rätt mått/vikt etc.). Sen finns det ofta så man kan låna maratonvagn om man hellre vill det.

Vilka mått och vikter gäller för rockards till shettis/minshettis??

I år är det fortfarande 115 cm som är minsta tillåtna spårvidd. Fr.o.m. nästa år är det minst 125 cm som gäller i maratonmomentet.
Fri vikt för A-ponny, (B-D minst 90 kg, men bara i svår klass, maratonmom).

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Fiorano
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025