Sv: Tävla med hundilsk staffe?
Fast då kommer du aldrig kunna starta din hund för dom hundar som smäller av rejält när främmande hundar kommer fram när dom i arbete är många, väldigt många till och med.
Det är just därför dom som kommer till platsen med dåligt förberedda hundar skulle ha spöstraff som Jadiza säger, risken är stor hundar som reser sig förstör så otroligt mycket för andra.
Det är liksom oviktigt om man har snyggaste/korrektaste platsliggningen när man kommer till första starten, men man måste veta att hunden ligger i stort sett oavsett vad som händer runt om både för sin egen skull och andras.
/Camilla
Träna, med munkorg, platsliggningar med okända hundar som stör mer och mer. För att ens överväga att ställa upp kan det vara lämpligt att du känner dig så säker det bara går (100% går ju aldrig när vi pratar om levande varelser) på att han är helt kontrollerbar när han är under kommando.
Personligen skulle jag dock aldrig våga ha en hundilsk hund som kan smälla ordentligt lös bland andra lösa hundar om jag ägde en sådan.
Skulle även som ägare till annan hund vilja bli informerad om detta vid träning/tävling för att ha möjlighet att välja om jag vill ta risken. Vilket personligen är en risk jag aldrig skulle ta, skulle inte ens ha min lilla hund på marken samtidigt som en hund jag vet är opålitlig med andra hundar är lös i närheten.
Fast då kommer du aldrig kunna starta din hund för dom hundar som smäller av rejält när främmande hundar kommer fram när dom i arbete är många, väldigt många till och med.
Det är just därför dom som kommer till platsen med dåligt förberedda hundar skulle ha spöstraff som Jadiza säger, risken är stor hundar som reser sig förstör så otroligt mycket för andra.
Det är liksom oviktigt om man har snyggaste/korrektaste platsliggningen när man kommer till första starten, men man måste veta att hunden ligger i stort sett oavsett vad som händer runt om både för sin egen skull och andras.
/Camilla