Tävla med barfotaboots?

Alexandra_W

Trådstartare
Får man tävla med barfotaboots egentligen, typ Boaboots? Man får ju inte tävla med skydd eller boots, och Boaboots ger ju ungefär samma skydd 'runt' hov och karled som gummiboots? Har man gaiters till så täcker det ju upp till precis under kotan, det SKYDDAR ju egentligen inte (mjuk neoprene, för att skavskydd) men frågan är hur TR ser på det egentligen?

Sv: Tävla med barfotaboots?

Kan inte tänka mig det. Du får ju inte ha ngt på benen på din häst. Jag skulle diska dig!!

Cowabunga skrev:
Jag skulle diska dig!!

Är du domare? :smirk:

Alexandra_W: Jag har svårt att tro att man får tävla med bootsen, srf brukar ju vara rätt inskränkta i utrustningsfrågor.

Senast ändrad av en moderator:

Jo det är en intressant fråga, just för den går så högt upp på hoven och benet.

Sen borde det inte bli så aktuellt med att fundera på vad soms kulle hända eftersom de flesta hästar som går med boots vid ridning borde kunna gå barfota på mjukt ridbanegrus. Men det är en sån där fråga som poppade upp som vägrar försvinna utan svar så då blev jag nyfiken.

Anledningen till att man tog bort lindor och skydd från tävling var ju inte för den skyddande aspekten utan att folk fuskade och lade vikter i skydden. Men det vore intressant att få svar från srf om vad de tycker om bootsen.

Sen är det ju sant som du säger, de flesta barftahästar har nog inga problem med att gå på mjukt ridbaneunderlag.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
699
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 162
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 548
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V