Tävla LB:1 i helgen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lusselina

Trådstartare
På söndag ska jag rida klubbtävling. det nya LB:1.

Någon som har lite tips?
Ger det högre poäng om jag rider i kavaj och hela kittet, det ser ju prydligare ut iallafall.
Vad domaren tittar på?
Hur jag ska tänka osv.

Tackar och bockar i förväg:bump:

Sv: Tävla LB:1 i helgen

Du kanske inte behöver ha kavaj, brukar inte behövas på klubbtävling, men det ser klart trevligare ut!

Tycker du skall tänka på att rida ett så prydligt program som möjligt, nogranna vägar, tydliga övergångar. Viktigt att du ej rider ut i hörnen i början och slutet på serpentinerna.
Ska du tävla ridskolehäst eller din egen?

Ja, ta kavajen du. :) Har ni tävlat förut eller är det er första tävling?

Lycka till!!! :bump:

vi har allt tävlat förut. mestadels hoppning. men har endast ridit LC med henne innan. dock gick det bra och vi vann med 70.3 %. dock känns det lite spänt med nytt program.

Det går säkert bra ska du se.
Som sagt, nogranna vägar, jämna serpentiner, runda fina volter...
Du får berätta hur det gick sen!

Du har ju redan fått bra tips. Tänk mycket på vägarna, att du rider i ett bra tempo, gör noggranna övergångar, försök få till halterna bra, runda av hörnen så det blir Bågar i serpentinerna osv.

Vet inte vad ni har för krav på eran ridklubb, de flesta brukar dock godkänna att man rider utan kavaj på klubbnivå. Men om du har kavaj så kan du ju lika gärna vara tävlingsklädd enligt TR, det ser ju prydligare ut så om inte annat.

Det finns massor med tävlingstrådar och dessutom en gammal tråd om just LB-programmen. Fortsätt gärna diskussionerna i dessa trådar!

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka