Tävla kallblod???

Sv: Tävla kallblod???

Lägg gärna upp en dressyrbild om du har ngn. Är lite dåligt med väldridna kbl av modell lite grövre. :)

Superduperfin är han iaf. :bow:

Om du vill ha en rejäl häst som ändå har mycket bra förutsättningar för tävling i både hoppning och dressyr, så skulle jag rekommendera att titta på en Welsh Cob! :idea:
De har gångarter och utstrålning som verkligen syns på en tävlingsplats samtidigt som de även uppfyller alla dina kriterier såsom billiga i drift, hållbara, samarbetsvilliga och lättlärda. Finns både som D-ponny och häst.

HocusPocus.JPG

YWelshDragon.JPG

Vincent013.jpg

Lägg gärna upp en dressyrbild om du har ngn. Är lite dåligt med väldridna kbl av modell lite grövre. :)

Superduperfin är han iaf. :bow:

Snällt sagt! :) tack! Letade reda på par st, det är svårt att få bra bilder spec i ridhus. :( men hittade två iaf så ser man ngt bättre, det är svårt att få foton.

16magda.jpg

30ridprov.jpg

Klart du ska köpa dig ett kallblod! :love:

Jag gjorde mitt livs första tävling nu i sept med min kallblodstravare. Vi hoppade en terrängbana på 80 cm (hon är 144) och det var inga problem alls, bara roligt :D Men som många andra sagt, köp en med egen motor och helst med en fungerande broms :angel:

Har du fått över ett kallblod på din sida så kan du inte hitta en bättre häst - de går fram överallt och ställer upp för sin ryttare till 100 %. När du väl har övertygat den alltså :angel: :D

Bonusbild från tävlingen (vi kom 2:a :bump: ):
Efterprisutdelningen.jpg

år 00 köpte jag en nordsvensk men hon var inte riktigt ren nordis utan något lättare och lite mer smäker, men det var mycket nordis i henne, hon var en av mina bästa hästar!! har haft halvblod, och travare innan, jag red in henne själv och hon älskade att hoppa!! så vi startade i klubbmästerskap för stor häst och hoppade 110 och de andra liksom tittade snett på oss innan vi hade hoppat, men efteråt så var de helt tyst! :D Vi vann klassen och halvbloden fick nöja sig men 2 och 3 e platsen! och min lilla Sabina var även duktig i dressyren, men pga av mitt ointressa av dressyr så startade vi bara i en liten klubbtävling, inget allvarligt, och vi fick bra ömdömen och fina poäng. Så mitt råd till dej! skit i vad andra tycker bara du själv har roligt och tycker om hästen! Ska jag köpa någon mer häst blir det defenitift en nordsvensk :love: de är ju såå fina!

Himla gulliga ni är, tycker han är fin och framför allt är det en klok häst. Han smälter mitt hjärta då han bara fattar saker o ting, han läser av en och bara VET. Han är lugn och fin på backen, men uppsuttet mkt motor och fart, vill alltid göra sitt bästa för matte. Inte undra på att man blir kär. :) Letar ni häst, så kolla in tinker/ic då det finns flera..:idea:

Tintilar & Eternalsunshine, alltid kul att få komplimanger. :o tackar ödmjukast.

Ett välridet kallblod blir en otroligt häftig och maffig häst! Tycker bara det är kul när det är kallblod ute på tävlingsbanorna:D

Ponnyfantast, ägare till en total motsats, en arab :love::love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 415
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 587
Hästmänniskan Nu är jag då en mycket glad tjej som ska få en egen Häst utav min sambo i efterskott som present / julklapp här i vår och jag har i...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 460
Senast: lillan1992
·
Islandshäst Hej! Jag har under en längre period haft hårda funderingar på att "sadla om" till islandshäst. Har tidigare ridit och tävlat både hopp...
2
Svar
31
· Visningar
3 846
Senast: Elinbeyla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar