Fast du skrev ju "jobbigt när man inte hittar någon bara, jag skulle gärna träna för tränare, men de två som finns i närheten är inge bra, den ena har Vm meriter och den andra SM meriter så rida kan dom, men dom är inge bra alls som tränare
" och där låter det dels som att det bara finns 2 tränare i din närhet, och också som att de är ganska kända iochmed deras meriter. Så jag antar att om man vet vem du är, vet man med stor sannolikhet vilka de är.
Sedan tror jag att det du
egentligen menar är "För mig och min häst passade inte deras sätt att träna" eller något ditåt, och då är det ju bara att leta vidare. Men dåliga tror jag inte att de är om de har relativt många elever, vilket jag gissar att de har.
Jag har ridit för kända tränare som inte alls passat för mig och hästen, och för helt okända och outbildade tränare som gett oss massor. Det beror ju helt på dig, din häst, hur du rider, hur hästen reagerar, vilka metoder tränaren använder sig av, dina krav, tränarens syn på er som ekipage osv. osv.
Självklart vill man inte lägga massor av pengar på att inte utvecklas, men det måste ju inte vara tränarens "fel". Prova på bara tills du hittar rätt tränare för just er
TS:
Jag tävlar en del men försöker vara lite anonym. Misslyckas säkert stort med det!