Tävla imorron..

Smurfoff

Trådstartare
..är så nervös!! Jag och Dolly har tränat agility nu ca: 1,5 år och vi har gått jättemånga kurser och hon har fått mkt priser på kurserna.

men nu på träningarna så har hon blivit väldigt skällig och "bitig" när hon inte fattar så står hon och skäller eller hoppar upp och nafsar mot mig, vill leka.

och hon gillar inte andra hundar så ibland kan hon sticka iväg och jaga bort någon stackars hund som råkade gå förbi. detta är väldigt jobbigt på tävlingar då där är fullsmockat med hundar.

hon har väldigt bråttom så jag hinner inte med henne och speciellt när det är kontaktfälten hon brukar hoppa över. den dumma tjurkärringen till tränare berömmer alla utom mig, hon säger ingenting till mig! man blir så irriterad :evil: sen om man frågar något så svarar hon bara surt..tur att hennes man som även är tränare är snäll och hjälpsam annars skulle de aldrig gått :D

tänkte prova på att tävla imorron, är en klubbtävling där man anmäler sig på plats. är ju kul att prova på. de får gå som det går :D

Här är då Dolly:
Hon är blandning mellan vorste/labrador/rodesian ridgeback. vääääldigt snabb och smidig , har svårt att hinna med hennes räcerfart :grin:

IMG_3536.jpg
 
Sv: Tävla imorron..

OJ va lik min Saga! :love:
Vi har också tävlat en del agillity..
ett knep som jag andvände mig av när vi var nybörjare är "godistricket"
Man får ju inte ha godis eller nått i händerna, så jag såg till att ha det absolut bästa hon visste i fickan :angel: visste hon om vad som fanns där lydde hon mig tveklöst.. Nu gör hon det även utan pannkaka i fickan ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 016
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp