Tävla häst i avd A och i avd B

Saltis

Trådstartare
Jag borde egentligen kunna det här men känner mig ändå osäker då jag inte ridit avd B på flera år.
I TR så står det under Mom 373 ; " Häst som tidigare under tävlingsdagen startat i avd B får inte starta i avd A."

Men tvärtom går bra? Att jag rider tex en 120 i avd A och sen gör en debut på samma häst i 130 avd B under lördagen?

Och i så fall kan jag rida 130 avd A på söndagen på samma meeting? Eller räknas ett meeting som en och samma tävlingsdag oavsett vilken dag man startar?

Du kan göra som du säger, starta avdelning A i 120, avdelning B i 130 och sedan nästa dag starta i avdelning A igen.

/Lady_S

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 224
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 051
Senast: Sel
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
3 151
Senast: Astrid1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar