Tävla häst i avd A och i avd B

Saltis

Trådstartare
Jag borde egentligen kunna det här men känner mig ändå osäker då jag inte ridit avd B på flera år.
I TR så står det under Mom 373 ; " Häst som tidigare under tävlingsdagen startat i avd B får inte starta i avd A."

Men tvärtom går bra? Att jag rider tex en 120 i avd A och sen gör en debut på samma häst i 130 avd B under lördagen?

Och i så fall kan jag rida 130 avd A på söndagen på samma meeting? Eller räknas ett meeting som en och samma tävlingsdag oavsett vilken dag man startar?

Du kan göra som du säger, starta avdelning A i 120, avdelning B i 130 och sedan nästa dag starta i avdelning A igen.

/Lady_S

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 181
Senast: Edla
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 695
Senast: Cambrie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 358
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 204
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈