Tävla fälttävland

A

Andler

Jag ska rida min första fälttävland om en månad. Har inte riktigt koll på de än men. Måste man ha säkerhetsväst i alla 3 moment? Kavaj på dressyr och hoppning? Medical card, hur får man tag på ett sånt? Alltså, ska man köpa de eller får man ett att skriva på?

Sv: Tävla fälttävland

Säkerhetsvästen är bara obligatorisk på terrängen, kavaj på hoppning och dressyr.
Ett medical card kan du köpa på tex hööks eller så kan du skriva ut ett och fixa dig en egen armbindel. Det finns en länk här någonstans på buke, du kan ju söka efter den :)
Lycka till!

Trodde man lärde sig sånt när man tog Ft Kortet :crazy:

Men i vilket fall så kan du köpa både medical card och nummerlapp på Svenska ridsportsförbundets hemsida, under Shopen

Beror lite på, när jag skrev min teori så kom ju långt ifranm alla frågor som finns och hade jag inte plöjt TR VI typ 4 gånger skulle det vara mycket jag inte hade koll på idag... :crazy:

Vem tog du för?
Men oftast brukar det finnas tid till att ställa alla möjliga frågor, och oftast (i vilket fall fik jag det) så får man ett häfte där allt om fälttävlan står i

Ja, jag fick också ett häfte etersom jag efterfrågade det. (men det kanske jag hade fått även om jag inte hade frågat)
Jag tog mitt kort på "distans" och gick därför ingen organiserad kurs.

Så därför just i mitt fall var det lite upp till mig om jag ville lära mig mer än det som var på just provet.
Hade jag varit en slapptask hade jag ju skitit i häftet och bara kollat i tr på de frågor som var på provet, men hoppas verkligen folk har mer vett i skallen än att göra så.... !:smirk:

Är det obligatoriskt med kavaj i hopp och dressyren? :eek:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 746
Senast: morgaine
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?