Tävla dressyr?

Fossing

Trådstartare
Hur vanligt är det egentligen med dressyrklasser bland islandshästtävlingarna? Hur förkortar man det i propparna? Läste om det och det verkade kul, men jag hittade inga proppar eller någonting. Kanske letat på fel ställe?
:)

Sv: Tävla dressyr?

Dressyr i proppen förkortas FS1, ska finnas på regionala och nationella har jag för mig, eftersom det är en av grenarna på SM.
Man tävlar dressyren på samma tävlingar som dom "vanliga" grenarna.. så det ska stå i vanlifga proppen.

Jag har sett att FS1 varit med på Vallfari Lätt, fast då antar jag att det går under namnet Lätt FS1??:confused:

Dessa förkortningar, alltså :)
Så om dressyren finns med på en lätt tävling, gäller det andra rörelser i kürprogrammet då, eller är det samma vad det än är? Kollade på islandshästföreningens hemsida och då har de en lista på vad programmet ska innehålla, stämmer den på alla tävlingar?

Lite dumma frågor kanske :p

Den stämmer på alla tävlingar.
Dressyren på lättklass tävlingar går till på samma sätt som på dom andra tävlingarna..

Låter rätt kul, men det ligger säkert en hel del jobb bakom också. Jag menar, hitta snygga ridvägar, veta vilka gångarter som ska vara med och vilken musik man ska ha.:confused: :(
Svalur reagerar inte så mycket på musik har jag fått veta nu under förra året som vi tävlade. Tvärtom! Han tyckte det var jättekul!!:rofl:

Vill man tävla dressyr men inte hittar någon på islandshästtävlingarna kan man ju tävla mot andra raser=) tyvärr får man ju inte tölta då... Men gu va kul om man vann=) kan snobbarna me deras fina dressyrhästar stå där å gapa=) ska tävla en liten klubbtälving i ett grannstall bara för att vänja pollen min vid tävlingar, men de skulle va kul om man vann=)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 354
Senast: Googlarn
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 357
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Spännande och intressanta hus till salu, del 2
  • Burkmat