Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur vanligt är det egentligen med dressyrklasser bland islandshästtävlingarna? Hur förkortar man det i propparna? Läste om det och det verkade kul, men jag hittade inga proppar eller någonting. Kanske letat på fel ställe?
Dressyr i proppen förkortas FS1, ska finnas på regionala och nationella har jag för mig, eftersom det är en av grenarna på SM.
Man tävlar dressyren på samma tävlingar som dom "vanliga" grenarna.. så det ska stå i vanlifga proppen.
Dessa förkortningar, alltså
Så om dressyren finns med på en lätt tävling, gäller det andra rörelser i kürprogrammet då, eller är det samma vad det än är? Kollade på islandshästföreningens hemsida och då har de en lista på vad programmet ska innehålla, stämmer den på alla tävlingar?
Låter rätt kul, men det ligger säkert en hel del jobb bakom också. Jag menar, hitta snygga ridvägar, veta vilka gångarter som ska vara med och vilken musik man ska ha.
Svalur reagerar inte så mycket på musik har jag fått veta nu under förra året som vi tävlade. Tvärtom! Han tyckte det var jättekul!!
Vill man tävla dressyr men inte hittar någon på islandshästtävlingarna kan man ju tävla mot andra raser=) tyvärr får man ju inte tölta då... Men gu va kul om man vann=) kan snobbarna me deras fina dressyrhästar stå där å gapa=) ska tävla en liten klubbtälving i ett grannstall bara för att vänja pollen min vid tävlingar, men de skulle va kul om man vann=)
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästmänniskan Det jag upplevt själv efter att haft hästar i olika stall, både ägt och varit medryttare är när en inte anpassat grupper i hagen på rätt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.