tävla dressyr med säkerhetsväst?

S

__Stilett__

Får man tävla dressyr med säkerhetsväst i storhästklasser? Om det är ngn här som gör det, har ni västen utanpå kavajen då eller? för det måste väl se väldigt klumpigt ut att ha den innanför...?

Sv: tävla dressyr med säkerhetsväst?

Ja, det får man. Nu kan jag inte svara ur en vuxens synpunkt - men när dottern var liten hade hon väst på sig. Den satt då utanpå kavajen.

Det får du som sagt:). Jag tycker att det är snyggast att ha den utanpå om det inte är en enormt skrikig säkerhetsväst. Det ser faktiskt väldigt klumpigt ut att ha den under:P

Jag tävlar dressyr med min väst under kavajen, syns knappt ens att ja har den på, har faktiskt fått tillsägelse på en hopptävling förra året när jag var junior på ponny om att västen skulle vara på :D

Jag är visserligen inte vuxen men jag har tävlat dressyr med säkerhetsväst på D-ponny och då har jag haft västen under kavajen men det ser lite konstigt ut

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur