Tävla div II ???

M

My Beauty

jo skulle vilja bara ha era komentarer till mitt mål till våren...

Jag vill tävla Div II i dressyr....
Men är hästen redo... Vi har fått 164 ( en start i aug) poäng som bäst på LB och känner att nu kan vi få bättre. Har varit på dressyr tävlingar 4 grgr nu och har till och med bliovit till frågad i våras om jag vill rida div II för dom ( en annan klubb) men kände då att hästen inte var redo...

MEn nu har hästen utvecklas och blivit lugnare både i sig själv och på tävling, och kan hålla sig i ca 6 min inne på banan och bara foceserar på mig.

Men vad tyckler ni ? ÄR DIV II är för stort mål eller ???

Sv: Tävla div II ???

vilka klasser går erta div 2 i, LB?

om det är LB så är det ju bara att "tuta och köra" det ju trots allt "bara" ridvägarna :)

Undrar också vilka klasser det gäller. Här vet jag att Div II går i LA4 och då skulle jag tycka att hoppet upp blev för stort, jag skulle däremot inte tveka för ett Div III som går i LB :)

om div 2 går i LB är det väl inga problem :) om jag var du skulle jag satsta på det iaf :bump:

säger PrinceFair som gjorde sin och unghästens allra första dressyrtävling i div 2 - LA:4....:D

Om det går i LB så är det ju ingen skillnad.

Jag tkr att det är jätte roligt att rida i lag och tycker absolut att du ska göra det om du får chansen! :D

Är det div II ponny så går väl finalen i LA:1? Tycker absolut du skall vara med ;) . Det kommer säkert vara flera i de andra lagen som inte har tävlat LA tidigare.

Hejsan"
div II dressyr ponny, går inte finalen i LA, alla omgångar går i LB:1

Klart du skall testa. Och ibland går utvecklingen fort. Min dotter red sin första LB i våras på runt 59 % och nu rider hon mellan 64-69 %.

Här i Stockholm går finalen i lagtävlans program för ponnyallsvenskan 2003 som är ett LA program.

Lycka till!

Klart du ska testa om det är LB :)
Själv här nere i skåne rider vi Div II i LC , sedan tror jag finalen
går i LB :)

DO IT!

Är det något jag verkligen saknar sen jag slutade tävla är det just allsvenskan! Kvittar vilken division och vilken gren, men just det här att rida i lag med alla sina kompisar är underbart roligt! Så bara för den sakens skull tycker jag du ska vara med!

Här i Småland (på 90-talet och början av 2000-talet) gick alltid DIV II i LC dom första två omgångarna och sen LB i sista omgången och finalen. Möjligen att finalen gick i LA... Det ska jag låta vara osagt förresten...

DiV II går i La för senior... Sen juniorerna rida LB

JAg rider liten häst (152 cm) så det blir häst serien

Tycker inte du skall tycka att det är ett för stort mål , det är ju i stort sett bara att rida rakt fram och göra lite volter. Ta det inte på så himla stort allvar, slappna av och rid och gör ditt bästa så får du se hur långt det räcker helt enkelt.

Div II går alltid på hösten i gbg bohuslän. Är div I och Bohuscupen på våren. Om det inte är ändrat till nästa år vill säga, men det har jag svårt att tro.

Jag red div II LA:1 nu i höst och hästen hade aldrig startat utanför hemmaklubben innan. Red iof bara första deltävlingen eftersom hästen blev skadad sen. Hade nog inte varit med om det inte var för att det var kris i laget och ingen kunde. Men tycker det funkade ganska bra ändå. Fick ju inga skyhöga poäng, men det hade jag ju inte räknat med heller. Kände mig inte jättekass jämfört med dom andra, verkade vara ganska många som var gröna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka