tävla c-ponny???

johannahedqvist

Trådstartare
Hej! Jag är 13 år och vill tävla våran c-ponny i hoppning och ev lite dressyr i framtiden. Men jag undrar, var går dessa åldersgränser??? vissa säger 18, vissa säger 16 på c-ponny. synd om de är 16 :(

men hur länge får jag tävla honom i hoppning? och hur länge i dressyr? (över klubbnivå alltså)

hoppas de är 18 :):p

Sv: tävla c-ponny???

Det är 18 år som gräns i både hoppning och dressyr. När du fyllt 18 år kan du rida avdelning B i hoppning. (Om nu inte reglerna hinner ändras till dess ;) )
Ekipaget ska dock alltid vara proportionerligt.

Sv: tävla c-ponny???

Som de andra säger får du tävla ponny till och med det år du fyller 18 i sverige, men internationellt är det 16 som gäller (eller var iallafall för något år sedan, tror inte de har ändrat) så det kanske är därifrån vissa fått att det är 16 som gäller :)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 347
Senast: Strandad
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 359
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka