Tävla bettlöst?

Sv: Tävla bettlöst?

I banhoppningen borde man få, där är ju betslingen fri (på stor häst då) I dressyr och terräng får du inte och det är nog ingen bra idé i terrängen heller...

Okej tack för svaret :) synd att man inte får det rider alltid mina hästar på sidepull.

Eller ja, i ** klass och över får du rida på hack och antagligen sidepull i terrängen. Inte under, en säkerhets grej...
Är du verkligen säker på att du skulle ha full koll på din häst i terrängen på ett sidepull?

Jag är ganska säker på att jag har koll på honom, har tränat fälttävlan på det tränset och har de alltid är jag rider ut. fast det finns ju dom som inte har koll på sina hästar med bett heller. :D

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: Sryoqwe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 13-åriga Agnes Wallberg tävlar tillsammans med sin ponny Aramis i ridsportsgrenen fälttävlan. Under helgen var de nere i Skövde och...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: Ketrawzc
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur