Tävla 4-åring

hyperff

Trådstartare
Har en unghäst som blir 4 år i februari. Har som mål att kvala honom till 4-års championatet i hoppning 2004. När skall jag göra första start med honom och hur ofta kan man starta en 4-åring?

När du ska starta första gången beror ju på hur långt du kommit med hästens utbildning. Men att åka på någon liten clear round under vårvintern för att hästen ska komma ut och se sig om är väl inte fel. Känns allt bra kanske du kan starta i april-maj.

Hur ofta du kan starta beror ju på hur hästen känns, men med en så ung häst kan det ju vara viktigt att hinna träna ordentligt hemma också.
I början är det ofta ganska tröttande för hästen att åka på tävling. Det är mycket som är nytt och man bör nog ransonera tävlandet.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 197
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 347
Senast: Blyger
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka