Tävla 24:åring??

Fanna98

Trådstartare
Hej!
Min häst är 24 år och hon är jättepigg! Hon galopperar och kan ibland ta små glädje-skutt när man rider. Hon hoppar lite mindre hinder jättefint, men ja undrar om hon är för gammal för att tävla? Asså bara typ klubbtävlingar på ridskolan?
Tacksam för svar! :d
 
Sv: Tävla 24:åring??

Om hästen är frisk och tycker det är roligt så ser jag inga problem med att tävla på klubbtävlingar :) Man får ju ta det hela på hästens villkor och inte kräva för mycket av en gammal häst.
 
Sv: Tävla 24:åring??

Småtävlingar ser jag inget problem med så länge hästen är fräsch i kroppen, tycker det är kul och hoppar frivilligt, dvs du ska inte behöva pressa henne runt banan.
 
Sv: Tävla 24:åring??

Jag tävlade min gamla häst när hon va 29 år gammal. Det var en 50 cm CR på klubben. Gick hur bra som helst. Lyssna till hästen och ta det på en lagom nivå så är det inga problem om hästen är pigg och frisk:laugh:
 
Sv: Tävla 24:åring??

Jag tävlade min gamla häst när hon va 29 år gammal. Det var en 50 cm CR på klubben. Gick hur bra som helst. Lyssna till hästen och ta det på en lagom nivå så är det inga problem om hästen är pigg och frisk:laugh:

Oj, då finns de väll lite hopp för mig o San iallafal!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 604
Senast: Stergo
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 238
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp