Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som har en half sleeve/full sleeve, svullnade ni mycket efteråt?
Min senaste tatuering avslutades i fredags. Den täcker i princip hela överarmen, och jag är rätt tilltufsad den här gången . Efter första sittningen, när vi körde linjer och skuggor, var jag öm och lite svullen i några dagar - inga konstigheter. Men den här gången, efter att all färg gjorts, är det betydligt mer. Förutom att själva överarmen är både svullen och "blåslagen" (insidan av armen går just nu i gult, grönt, lila), så är jag rätt ordentligt svullen över armbågen och en bra bit ner på underarmen. Där var jag mer svullen imorse än igår. Underarmen är bara svullen, inte om eller så, och jag har ingen feber eller nåt så jag är inte särskilt orolig. Inga tecken på infektion, såvitt jag kan avgöra, och en ny tatuering är ju ett sår liksom. Jag är bara betydligt mer svullen än jag blivit förut, har väldigt mycket mer blåmärken, och undrar över andras erfarenheter .
Tatueraren har jag gått till länge och litar på!
Mjae, men jag har inte gjort mina armar under flera sittningar
Jag förstår inte riktigt hur du menar?
Min arm svullnade alltså nu efter en sittning (ca 4,5h), som innefattade att "färglägga" en tatuering som täcker i princip hela min överarm, från axel till armbåge. Jag är svullen över ett område som inte är tatuerat alls, nämligen min armbåge och underarm. Vilket jag inte upplevt tidigare.
Nu har min underarm börjat få tillbaka sin definition, även om lite svullnad återstår - huden vid armbågen skiftar i gult så det hänger nog ihop tänker jag. Jätteblåmärket på överarmens insida har bleknat massor. Men jag kanske borde tänka på att ta ut nån veckas semester efter nästa större tatuering. Nu tog jag några dagar ledigt av andra skäl, men för framtiden (har ett fysiskt jobb och i söndags hade det inte varit helt lyckat, med tanke på hur öm jag var..) . Nu är armen i "skabbfasen", men det ser lovande ut där under
Skönt att svullnaden lagt sig Vad är det för motiv?
Jag ska skugga min den 13:e och bävar lite för dagen efter på jobbet. Tur att jag bara sitter framför en dator (och har väldigt förstående kollegor)
Det är Harry Potter-tema. Fast en latte. Som är en katt. Cover up som täcker min första tatuering.
Vad har du gjort?
Har tid igen på måndag nu blir det sista tatueringen för i år ()
Vi kommer köra andra knäet nu. Önskade en ros!
Hur känns det att göra knäet?
Tycker inte det var farligt alls mjukdelar är värre än ben för mig!
@Septicemia Snyggt!