tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 371
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl

Nyss hemkommen efter en heldag hos tatueraren. Blir lite konstigt när man fotar själv men här är en liten sneakpeak:

Nä det är ju sant..

Grejen är att jag vill ha hela sinnesrobönen och den skulle bli typ 17 rader eller nåt sånt.

Funderar på att ta bara sista versen:

Och låt mig aldrig tvivla på förståndet
bara för att jag är i minoritet.
Varje ny tanke startar alltid
hos en ensam.

Tycker den är jättefin :love: Fast det är också lite.. Känns som att det passar bättre på typ någon frihetskämpe i något förtryckt land :p Inte på mig som sitter här i svennebananSverige och tror jag är ensam och förtryckt.. Haha!

Ser lovande ut, något i min smak. Spännande med bättre bild sedan.

*kl*

Jag går (efter några vändor hos piercaren för att stilla mitt behov) återigen i beslutstankar. Är väldigt inne på någon form av sjömanstatuering av den typen som visar vad man har gjort och inte de som ska bringa tur när man är på havet. Har under min barndom seglat så många sjömil och korsat ekvatorn att jag platsar in för både två svalor, en sköldpadda och en hel drös ankare. Skulle vara en kul grej, dels gillar jag motiven och dels så är det en rolig grej i och med mina många resor.

Annars har jag en bekant som jobbat på fartyg som har en gris och en tupp på fötterna och de är hemskt söta. Men det känns lite väl sjömannahaftigt när jag inte ens arbetar på havet.

kl.

Väldigt många fina nya tillskott i tråden, roligt att se :)

Blev mamma i oktober förra året och vill ha sonens namn på det här viset
jacktattoo.jpg

men vet inte riktigt var. Bra eller anus? Förslag på placering?

Har ju sedan tidigare två svalor, en på höger skuldra och en på revbenen snett under.
http://i4.photobucket.com/albums/y150/mosefisen/029b.jpg
(länkar då den redan visats flera ggr,)

kl.

Väldigt många fina nya tillskott i tråden, roligt att se :)

Blev mamma i oktober förra året och vill ha sonens namn på det här viset
jacktattoo.jpg

men vet inte riktigt var. Bra eller anus? Förslag på placering?

Har ju sedan tidigare två svalor, en på höger skuldra och en på revbenen snett under.
http://i4.photobucket.com/albums/y150/mosefisen/029b.jpg
(länkar då den redan visats flera ggr,)

Jag hade nog satt den på vänstra bröstet, dvs nära hjärtat! :love:

kl

Råkade visst boka tid för tatuering om en vecka! :D Zoi tattoo i Malmö, har spanat in dem ett bra tag nu, så jag räknar med kvalitet. ;)

Jag har också bokat tid! Men fick först i september :P Men det är värt att vänta på :D

*kl*

Det är 1½ v sedan jag gaddade mig & min tatuering fjällar hud, jag smörjer den flera gånger om dagen med Helosan enligt order, inga sårskorpor direkt, men huden fjällar av någon anledning.

Fler som råkat ut för det?

Är orolig att den ska bli förstörd, jag kliar den dock inte, utan tvättar med mild tvål när jag duschar & sköljer sen av.

Prova att smörja med Bepanthen istället, grymt bra till tattuerad och skadat hud.

Jag lovordar också bepanthen, har världens sämsta läkkött och får ärr för minsta lilla men mina tatueringar har läkt så fint med den salvan.

Sällar mig också till skaran som använt Bepanthen till tatueringarna. Tycker att den är överlägsen Helosan till det användningsområdet.

kl

Nu har jag också bokat tid för att göra färdigt vänster överarm.
Hela fredagen den 13e (april) ägnas åt tatueringen, så hoppas det går vägen datumet till trots :D

KL

På lördag ska Sergio sancast tatuera en bild på min mormor på armen med början från axeln. MEN jag har en del födelsemärke och min första tatuering var lite krånglig att placera pågrund av det. Vad tror ni ska jag avboka för jag vill inte ha den på något annat ställe eller går det att tatuera över födelsemärken?

Tacksam för snabbt svar!

Skuggan_

På mig har dom tatuerat runt födelsemärkena. Tror inte det blir så bra att köra över dom med nålarna.

KL

Jag är såå sugen på en tatuering :p har ett motiv klart, men vet inte riktigt vart jag ska ha det... Det är 6+5 runor, ska försöker fixa en bild på det. Har funderat på överarmen, och då ha 6 runor överest och 5 under. Alterntivet är höften, men det känns ju lite tråkigt. På ryggen kan jag ju inte se den, orden betyder mycket för mig så jag vill ju se dem ofta :D

Kanske skulle fixat en bild innan jag postade det här, men ni kanske har några förslag ändå? :laugh:

Ritade på fri hand i PS, så det är snett och fult men så här har jag tänkt det:
32899886.jpg

Även funderat på något sånt här:
32899887.jpg

Tog en bild från nätet och ändrade lite, skulle kunna tänka mig denna vart som helst då den är personligt. Idéer?

Här är någon bättre bilder av mina tatueringer :)

Är skrevet "for evigt"
417270_3413452939959_1379102712_3342607_1624279759_a.jpg

och min häst Epona
425473_3413456380045_1379102712_3342611_2109329765_n.jpg

*kl*
Fyyyy på alla här som skriver att dom ska göra både det ena och det andra! Nu har jag också bokat tid bara för det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 247
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka