tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 360
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag har aldrig i mitt liv pratat med en tatuerare som vägrar göra text eller som suckar en i ansiktet om man säger att man vill ha en text som tatuering. Visst, får de inte tatuera annat än texter dag ut och dag in är det väl klart att de ledsnar, men så är det väl med allt. Skulle jag komma till en studio för att tatuera en text där tatueraren vill ta mer betalt än vad den är värd skulle jag snabbt säga "nej tack" och vända på klacken. Tycker tatueraren det är okej att tappa kunder så är det väl dennes ensak, men så tjänar man ju inga pengar på det sättet heller.

men vad är det du tänkt göra då? Något med mycket detaljer? kanske går att ändra på den så den inte är lika detaljerad, men ändå fin? eller nåt, jag vet inte...

//r

det är en streckkod, sk "EAN-kod" (har för mig att de kallas så.xD) såndär med streck och siffror under.
grejen är att jag vet flera som har såna eller liknande tattoos i nacken eller typ undersidan av handleden (som jag tror är minst lika känsligt att tatuera på).

kl...

pratade med "min" tatuerare om tattoo-en jag tänkt göra i nacken. han avrådde och sa at han iaf inte tänker göra den.:(
han sa att "huden är så skum och nacken är alltid så svår så det lär bli för pilligt att göra".
ska jag ge upp helt nu då om min dröm-tatuering, eller ska jag kolla runt efter en annan som kan vilja göra den. och vad ska jag förvänta mig; att han jag pratade med är "bara osäker" eller att en tatuierare som åtar sig en sådan tatuering bara är dum för att det faktiskt är svart...??!
förstår nu hur jag menar?xD tack för svar.:)

har någon annan gjort en tatuering i nacken, och blev den bra?

Jag hade absolut hittat en ny tatuerare, har aldrig hört talas om någon som skulle neka en tatuering där, låter lite överdrivet att det skulle vara ett så besvärligt ställe.

Nu har jag bokat tatueringstid!! =) 2 september är det dags! :bump: Ska ha ett porträtt av min älskade pålle! Jag vill ha den över revbenen men tatueraren såg rätt skeptisk ut! Han tror inte att jag klarar smärtan... Men va fasiken, man är ju hästtjej, klart man klarar lite smärta :devil:

"Direktören", som han så fint kallas, på tatueringsstudion jag går sa att jag inte skulle klara av en 8 - timmars sittning då min tatuerare Ida säger; "Men det har hon ju precis gjort.." Alltid kul att motbevisa folk! :devil: ;)

Hemma efter en fullspäckad helg och kan äntligen slänga upp en bild på tatueringen! Väldigt nygjord på bilden då, som synes av plasten :D

CopyofDSC_0020.jpg

:love:

Bild på den när den har läkt kommer... Så småningom.

Haha, underbar :love: Hur blev världens mesta katt motivet?

kl

Varit så sugen på en ny länge nu, men kommer inte fram till ett motiv som känns riktigt rätt. Antar att jag får leta reda på en tatuerare som kan måla upp Sleipnir åt mig..

kl

Jag är väldigt sugen på att tatuera mig och då blir det första gången :laugh: Är det någonting speciellt man borde tänka på innan/när man bokar tid eller är det bara att tuta och köra? ;)

Undrar om man kan se dem för många gånger ^^ Tror alla som bott med en katt känner igen sig..

Slänger upp en bild på min, ett porträtt av min hästs öga, det symboliserar att de som stått mig nära och gått bort vakar över mig samtidigt som det symboliserar hur jag kämpat för mina hästar och fortfarande gör. Typ :D

photo.php

Kan inte se din bild. men skulle väldigt gärna vilja se den! =) Ska tatuera porträtt av min äldsta häst imorgon! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 242
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka